DOLAR
42,6 -0,04%
EURO
49,58 -0,03%
ALTIN
5.736,21 0,48%
BITCOIN
3.929.127,98 0,86%

Karaman'da Komuta Kontrol Merkezi Personeline 'Tıbbi Acil Çağrı Yönetimi' Eğitimi Verildi

Karaman İl Ambulans Servisi Başhekimliği, komuta kontrol merkezi personeline 4 gün süren simülasyonlu 'Tıbbi acil çağrı yönetimi' eğitimi verdi; 22 personel katıldı.

Yayın Tarihi: 10.12.2025 12:07
Güncelleme Tarihi: 10.12.2025 12:07

Karaman'da Komuta Kontrol Merkezi Personeline 'Tıbbi Acil Çağrı Yönetimi' Eğitimi Verildi

Karaman'da komuta kontrol merkezi çalışanlarına tıbbi acil çağrı yönetimi eğitimi

Karaman İl Ambulans Servisi Başhekimliği tarafından, acil sağlık komuta kontrol merkezi çalışanlarına yönelik "Tıbbi acil çağrı yönetimi eğitimi" düzenlendi. Başhekimlik eğitim salonunda gerçekleştirilen program, teorik anlatımlar ile uygulamalı senaryoları birleştirerek katılımcıların çağrı yönetimi becerilerini geliştirmeyi hedefledi.

Eğitimin kapsamı ve katılımcılar

Eğitimin organizasyonunda biri koordinatör olmak üzere beş eğitmen görev aldı ve program 4 gün sürdü. Eğitime 22 personel katıldı. Süreç boyunca katılımcılara çağrı karşılama, vaka değerlendirme, yönlendirme ve koordinasyon konularında hem teorik bilgiler verildi hem de gerçekçi senaryo çalışmaları uygulandı.

Uygulamalı yöntemler ve beklenen kazanımlar

Program, acil çağrı yönetiminde hız ve doğruluğun yanı sıra iletişimin rolünü ön plana aldı. Eğitimde kullanılan simülasyonlar, personelin olayları uzaktan değerlendirme, doğru yönlendirme ve önceliklendirme becerilerinin pratik olarak pekiştirilmesine olanak sağladı. Bu yaklaşımla, çağrı sırasında elde edilen bilgilerin etkin kullanımı ve ekiplerle koordinasyon süreçlerinin güçlendirilmesi hedeflendi.

Eğitmen ve sorumluların değerlendirmesi

Acil Tıp Teknisyeni ve Eğitim Birimi Koordinatörü Gülay Erden Ertürk, verilen eğitimin kapsamını şöyle özetledi: "Çağrı yönetimi doğru analiz ve etkili iletişim gerektiriyor. Eğitim programı kapsamında simülasyonlar da katılımcıların olayları değerlendirme ve doğru yönlendirme becerilerindeki gelişimi gözlemledik."

Komuta Kontrol Merkezi Sorumlu Hekimi Dr. Harun Giraz ise eğitimin pratik katkılarına değinerek, "Eğitim, hastayı görmeden olay yerini zihinde canlandırarak müdahale etmeyi öğretti. Ayrıca hasta yakınlarına klinik durumu anlaşılır bir dille aktarabilme konusunda önemli katkı sağladı" diye konuştu.

Programın sonunda katılımcıların çağrı yönetimi süreçlerinde daha tutarlı bir yaklaşım benimsemeleri ve iletişim becerilerinde gelişme göstermeleri hedeflendi. Bu tür eğitimlerin, komuta kontrol merkezlerinin etkinliğini artırmaya yönelik stratejik bir adım olduğu vurgulandı.

KARAMAN’DA İL AMBULANS SERVİSİ BAŞHEKİMLİĞİ TARAFINDAN ACİL SAĞLIK KOMUTA KONTROL MERKEZİ...

KARAMAN’DA İL AMBULANS SERVİSİ BAŞHEKİMLİĞİ TARAFINDAN ACİL SAĞLIK KOMUTA KONTROL MERKEZİ ÇALIŞANLARINA "TIBBİ ACİL ÇAĞRI YÖNETİMİ EĞİTİMİ" VERİLDİ.

KARAMAN’DA İL AMBULANS SERVİSİ BAŞHEKİMLİĞİ TARAFINDAN ACİL SAĞLIK KOMUTA KONTROL MERKEZİ...

Yazar
EDİTÖR

Mehmet Yılmaz

Ben Mehmet Yılmaz, 28 yaşındayım. İstanbul'dayım. aksiyon.com.tr Gündem ekibinin hırslı araştırmacı gazetecisiyim. Masa başında durmayı sevmem; sahada, meclis koridorlarında, siyasi kulislerde gerçeklerin peşindeyim. İdealist biriyim ve işimi ciddiyetle yaparım.