DOLAR
42,71 -0,05%
EURO
50,25 -0,09%
ALTIN
5.874,94 0,55%
BITCOIN
3.714.689,65 -1,31%

Kantar BrandZ 2024: McDonald's Marka Değerinde Yüzde 16 Artış

Kantar BrandZ 2024'ün sonuçları duyuruldu, McDonald's'ın marka değeri yüzde 16 arttı ve dünyanın en değerli 5'inci markası oldu.

Yayın Tarihi: 24.07.2024 11:12
Güncelleme Tarihi: 24.07.2024 11:12

Kantar BrandZ 2024: McDonald's Marka Değerinde Yüzde 16 Artış

Kantar BrandZ 2024 Sonuçları Açıklandı

Kantar BrandZ 2024 araştırmasının sonuçları, global markaların tüketiciler nezdindeki performansını ve değerini analiz ederken dikkat çekici bulgular ortaya koydu.

McDonald's Başarıyı Yakaladı

Yapılan açıklamalara göre, McDonald's’ın marka değeri geçen yıla göre yüzde 16 artış göstererek 221 milyar 902 milyon dolara ulaştı. Bu başarı, markayı dünyanın en değerli 5'inci markası konumuna taşıdı. McDonald's, teknoloji devleriyle birlikte ilk 5'te yer alarak 2017'den beri listede ilk 10 arasında yerini koruyor.

Stratejilerin Önemi

Raporda, McDonald's’ın yerel ve ulusal kimliklere hitap eden seçenekler sunma stratejisinin, marka değerinin artışında etkili olduğu belirtildi. Örneğin, Raclette Burger ile Avrupa’da büyük bir başarı elde eden şirket, Tayland'daki kızarmış tavuk menüleriyle de beğeni topladı.

Tüketici Davranışlarına Adaptasyon

Farklı ülkelerden örneklerle, tüketici tercihlerini sürekli takip etmenin ve sipariş kioskları gibi yeni nesil teknolojilerle değişen tüketici davranışlarına adapte olmanın önemine vurgu yapıldı. McDonald's Türkiye, son dönemde sunduğu “Voleyburger Menü” ile de dikkat çekti, bu menü ’Filenin Sultanları’nın tercihleri göz önünde bulundurularak hazırlandı.

Özdeş Dönen Artak’tan Açıklamalar

McDonald's Türkiye Pazarlamadan Sorumlu Üst Yöneticisi Özdeş Dönen Artak, Kantar BrandZ 2024 Araştırması'nda elde edilen başarının müşteri memnuniyeti odaklı çalışmalarının bir yansıması olduğunun altını çizdi. Artak, "Önceliğimiz müşterilerimizin damak zevklerine uygun, lezzetli ve güvenilir seçenekler sunmak. Yerli ürün kullanımına önem veriyoruz; kullandığımız ürünlerin %98'ini Türkiye'de üretim yapan tedarikçilerden temin ediyoruz. Bu sayede, hem yerel ekonomiye katkıda bulunuyor, hem de ürünlerimizin kalitesini garanti altına alıyoruz. Müşteri memnuniyetine verdiğimiz önem, ürün kalitemiz ve yerli tedarikçilerle kurduğumuz işbirlikleri, markamızın değerini artırıyor'' dedi.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı