İstanbul-Kapıkule Hızlı Tren Projesinde Küçükçekmece Altı Tünel Çalışmaları
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yürütülen Halkalı-Kapıkule Yüksek Standartlı Demiryolu Projesi kapsamındaki inşaat çalışmaları yoğun tempoyla sürüyor. Proje, Türkiye'yi hızlı trenle Avrupa'ya bağlamayı hedefliyor ve çalışmaların bir bölümü Küçükçekmece Gölü'nün altından geçecek tüneller üzerinde yoğunlaşıyor.
Proje kapsamı ve etaplar
Proje, toplamda üç etaptan oluşuyor: 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule ve 8,4 kilometrelik Ispartakule-Halkalı etabı. Toplam uzunluk 229 kilometre olarak planlanmış durumda. Projenin saha çalışmaları 2019 yılında başlamıştı.
Küçükçekmece gölü altı tünel inşaatı
Halkalı-Ispartakule etabında yer alan ve Küçükçekmece Gölü'nün altından geçen tüneller, projenin kritik bölümlerinden biri. Ispartakule ve Halkalı mevkiilerinde inşa edilen tünel yapıları, bir gidiş bir geliş olmak üzere iki tüpten oluşuyor. İnşaat alanları dron ile görüntülenirken, tünellerin büyük bir kısmı tamamlanmış durumda ve gölün en dar kısmından geçecek şekilde planlandı.
İşletmeye alma ve seyahat süresi etkisi
Projede Kapıkule-Çerkezköy hattının yapımı tamamlandı. Sinyalizasyon çalışmalarının sona ermesiyle birlikte bu hatın 2026 yılında vatandaşların kullanımına açılması bekleniyor. Projenin tamamlanmasıyla yolcu treni seyahat sürelerinin mevcut 4 saat seviyesinden 1 saat 30 dakikaya, yük treni seyahat süresinin ise 8 saat 30 dakikadan 3 saat 30 dakikaya inmesi hedefleniyor.
Bu çalışmalar, İstanbul ile Avrupa sınırı arasındaki demiryolu bağlantısını hızlandırmayı ve hattın kapasitesini artırmayı amaçlıyor.
TÜRKİYE'Yİ HIZLI TRENLE AVRUPA'YA BAĞLAYACAK İSTANBUL-KAPIKULE YÜKSEK STANDARTLI DEMİRYOLU PROJESİ'NİN YAPIM ÇALIŞMALARI BÜYÜK BİR HIZLA İLERLİYOR. PROJE KAPSAMINDA KÜÇÜKÇEKMECE GÖLÜ ALTINDAN GEÇECEK OLAN TÜNELLERİN İNŞAATI DRON İLE GÖRÜNTÜLENDİ.