Hatay'da otobüs şoförünün engelli rampasını açmaması ve tartışma
Reyhanlı ilçesinde özel halk otobüsüne binmek isteyen tekerlekli sandalyeli vatandaşın isteği üzerine engelli rampası açılmadı ve bunun üzerine otobüs şoförü ile yolcu arasında tartışma yaşandı. Olay anı cep telefonu kamerasına yansıdı.
Görüntülerde otobüs şofrününün, tekerlekli sandalyeli yolcunun tek başına binemeyeceğini söylemesi üzerine başlayan sözlü tartışma yer alıyor. Tartışmaya çevredeki başka şoförlerin de dahil olduğu görülürken, otobüs şoförünün vatandaşa yönelik olarak söylediği "İstediğin yere yaz" ifadeleri kayda geçti.
Cep telefonuyla görüntü çeken engelli vatandaş videoda, "Şu an bir engelliye rampayı açmıyorsun, açmam diyorsun. Üsten üsten konuşuyorsun, plakanı alıyorum senin. Rampayı açmaya mecbursun. Telefon çekiyor. Görüşeceğiz" diyerek yaşananları anlattı.
Belediye başkanının açıklaması
Görüntüler sonrası olaya müdahale eden Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Öntürk, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı: "Biz bu halkın hizmetkarıyız. Vatandaşımızdan özel halk otobüsü şoförü adına özür diliyorum. Tekrarı olmaması için ne gerekiyorsa yapacağız. Hatay halkına hizmeti sindiremeyenin belediyemizde işi yok".
Olayın kayıt altına alınması ve başkanın açıklaması, benzer durumların önüne geçilmesi amacıyla yetkililerin adım atacağı mesajını verdi.
Engelli rampasını açmayan sürücünün sözleri hayrete düşürdü: "Ben niye yapıyorum, ben senin hizmetçin miyim?"