DOLAR
42,69 0%
EURO
50,15 0%
ALTIN
5.897,7 0,01%
BITCOIN
3.846.774,01 0,19%

Halkalı-İstanbul Havalimanı Metrosunun Tamamının 2026'nın İlk Çeyreğinde Açılması Hedefleniyor

Ulaştırma Bakanı Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı'nın sertifikasyon sonrası 2026'nın ilk çeyreğinde tamamının hizmete alınmasının hedeflendiğini açıkladı.

Yayın Tarihi: 30.10.2025 13:42
Güncelleme Tarihi: 30.10.2025 13:42

Halkalı-İstanbul Havalimanı Metrosunun Tamamının 2026'nın İlk Çeyreğinde Açılması Hedefleniyor

Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı için 2026 hedefi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı çalışmalarının sürdüğünü belirterek, sertifikasyon sürecinin başarıyla tamamlanmasının ardından hattın 2026 yılının ilk çeyreğinin sonuna kalmadan hizmete alınmasının hedeflendiğini açıkladı.

İnceleme ve test sürüşü programı

Bakan Uraloğlu, Arnavutköy-Halkalı Kesimi İnceleme ve Test Sürüşü Programı kapsamında projeye ilişkin sunumun ardından değerlendirmelerde bulundu. Kent içi raylı sistemlerin vatandaşlara zaman kazandırdığı, güvenli ve konforlu ulaşım sağladığı vurgulandı.

Projenin mevcut durumu

Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı 7 istasyondan oluşan ve toplam 31,5 kilometre uzunluğunda bir hattır. Hattın 14 kilometrelik Arnavutköy-İstanbul Havalimanı kesimi geçen yıl işletmeye açıldı ve bu etapta İstanbul Havalimanı, Taşoluk ve Arnavutköy istasyonları hizmet veriyor.

Hattın henüz tamamlanmamış kısmı olan 17,5 kilometrelik Arnavutköy-Halkalı etabında çalışmalara hızla devam edildiği, tünel kazıları ve betonarme imalatlarının tamamlandığı, durakların ince inşaat işlerinde %97 ilerleme sağlandığı bildirildi. Elektromekanik ve sinyalizasyon test çalışmaları sürüyor; tren entegrasyonunun tamamlanmasının ardından sertifikasyon süreçlerine geçilecek.

Sürücüsüz sistem ve sertifikasyon

Proje kapsamında ilk kez yerli ve milli sinyalizasyon sistemi uygulanıyor. Bakan Uraloğlu, hat üzerinde gerçekleştirilen testlerde sürücüsüz çalışma imkânlarının denendiğini belirterek, 15 Aralık'ta asıl sertifikasyon süreçlerinin başlayacağını ve metro araçlarının bu süreçte sürücüsüz testlerden geçeceğini söyledi. Mevcut 10 setin kademeli olarak sürücüsüz sisteme dönüştürüleceği açıklandı.

Hat entegrasyonları ve seyahat süreleri

Arnavutköy-Halkalı etabının tamamlanmasıyla hattın; Bakırköy-Kayaşehir, Ataköy-Olimpiyatköy, Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey-Esenyurt ve Yenikapı-Halkalı metroları ile Marmaray'a entegrasyonu sağlanacak. Uraloğlu, entegrasyonlar sayesinde bazı seyahat sürelerinin şu şekilde düşeceğini aktardı: Halkalı–İstanbul Havalimanı 30 dakika, Halkalı–Göktürk 43 dakika, Halkalı–Kağıthane 54 dakika, Halkalı–Gayrettepe 57 dakika, Küçükçekmece–Kemerburgaz 50 dakika, Başakşehir (Metrokent)–Kağıthane 48 dakika.

Türkiye çapında raylı sistem verileri

Bakanlık tarafından tamamlanarak hizmete sunulan kent içi raylı sistem hattı uzunluğunun 434 kilometreye yaklaştığı, 122 kilometre hattın yapımına devam edildiği ve 297 kilometrelik yeni hat planlandığı belirtildi. Bu projeler hayata geçirildiğinde bakanlığın ülke genelinde inşa ettiği raylı sistem uzunluğunun 853 kilometreye yaklaşacağı ifade edildi.

Yeni hatlar ve İstanbul ölçeği

Uraloğlu, İstanbul genelinde bugüne kadar 161,8 kilometre raylı sistem hattının hizmete açıldığını, Halkalı–İstanbul Havalimanı hattının Halkalı–Arnavutköy kesimi ve Altunizade–Bosna Bulvarı Metrosu ile birlikte toplam 22 kilometre uzunluğunda hatlarda çalışmaların sürdüğünü söyledi. Altunizade–Bosna Bulvarı hattının Ümraniye Spor Köyü'ne kadar uzatılacağını ve yeni ilave 4,5 kilometre hat ile yapımı devam eden hat uzunluğunun 26,5 kilometreye, İstanbul genelinde inşa edilen toplam hat uzunluğunun ise 188,3 kilometreye ulaşacağının altı çizildi.

Test sürüşü detayları

Uraloğlu, Halkalı ile Olimpiyatköy istasyonları arasında yapılan test sürüşünün sürücüsüz gerçekleştirildiğini, test sırasında yaklaşık 6 dakikada 7,5 kilometrelik kısmın geçtiğini ve aracın 121 kilometre/saat hıza ulaştığını belirtti. Aracın Ankara'da, yüzde 60'ın üzerinde yerlilik oranıyla üretildiği vurgulandı.

İstanbul'un metro ihtiyacı

Bakan Uraloğlu, İstanbul'un ulaşım sorunlarının yüzeyden çözülemeyeceğini, şehrin 1004 kilometre metro hattına ihtiyacı olduğunu ifade etti. Mevcut durumda İstanbul'da 380 kilometre metro hattı bulunduğu, devam eden projeler tamamlandığında bu uzunluğun 407 kilometreye yaklaşacağının altını çizdi ve yaklaşık 600 kilometrenin üzerinde yeni hat daha yapılması gerektiğini belirtti.

Kapanış

Bakan Uraloğlu, test sürüşü sonrası çalışanlarla fotoğraf çektirip yetkililerle birlikte test sürüşüne katıldı ve projeye ilişkin iyi dileklerini iletti. Hattın tamamlanmasının ardından ulaşım sürelerinde beklenen azalma ve entegrasyon avantajlarının kent içi ulaşıma katkı sağlayacağı vurgulandı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı...

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı Arnavutköy-Halkalı Kesimi İnceleme ve Test Sürüşü Programı'na katıldı. Bakan Uraloğlu, projeyle ilgili kendisine yapılan sunumun ardından açıklamalarda bulundu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı...

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı