DOLAR
42,8 0%
EURO
50,14 0%
ALTIN
5.972,47 0%
BITCOIN
3.777.836,22 -0,05%

Fas-İspanya arasında 2027'de başlayacak ilk 'yeşil deniz hattı' elektrikli gemilerle hizmet verecek

Balearia'nın 2027'de Tarifa-Tanca hattında elektrikli iki gemiyle başlatacağı 'yeşil deniz hattı', Afrika ile Avrupa arasındaki ilk karbonsuz deniz koridoru olacak.

Yayın Tarihi: 23.09.2025 12:04
Güncelleme Tarihi: 23.09.2025 12:04

Fas-İspanya arasında 2027'de başlayacak ilk 'yeşil deniz hattı' elektrikli gemilerle hizmet verecek

Fas ile İspanya arasında 2027'de devreye girecek ilk "yeşil deniz hattı"

İspanyol denizcilik şirketi Balearia, Eylül ayı başında Fas ile İspanya arasında elektrikle çalışan iki yolcu gemisinin yapımına başlandığını duyurdu. Proje, iki kıta arasındaki deniz taşımacılığında karbon emisyonunu sıfırlamayı hedefleyen ilk hat olarak tanımlanıyor.

Proje detayları

İnşa edilen her bir gemi 804 yolcu ve 225 araç kapasiteli olacak. Şirket, bu gemilerin 2027 yılına kadar faaliyete geçirilmesinin planlandığını açıkladı. Hat, İspanya'nın Tarifa limanı ile Fas'ın Tanca kenti arasında işletilecek.

Beklenen etkiler ve hedefler

Balearia'nın açıklamasında, Tarifa-Tanca hattının Afrika ile Avrupa kıtaları arasındaki ilk yeşil deniz koridoru olacağı ve işletme sırasında karbon emisyonuna neden olmayacağı belirtildi. Proje, sürdürülebilir deniz taşımacılığını teşvik etme hedefiyle düşük karbonlu ulaştırma seçeneklerini ön plana çıkarıyor.

Yetkililerin değerlendirmesi

Balearia Şirketi Başkanı Adolfo Utor, projenin düşük karbonlu ve sürdürülebilir deniz taşımacılığına geçişte "önemli bir adım" olduğunu vurguladı. Faslı coğrafya ve limanlar uzmanı Bedreddin Muhammed er-Ravvas ise AA muhabirine yaptığı açıklamada projenin Tanca Limanı'ndaki temiz enerji altyapısının güçlenmesine katkı sağlayacağını belirtti. Er-Ravvas, projenin Akdeniz'in iki kıyısı arasında yeşil koridorlar oluşturulması çerçevesinde değerlendirildiğini ifade etti.

Balearia'nın girişimi, Afrika ve Avrupa arasındaki deniz ulaşımında karbon azaltımı hedefine yönelik somut bir uygulama örneği olarak öne çıkıyor ve kıtalararası sürdürülebilir taşımacılık tartışmalarında yeni bir dönemin başlangıcını işaret ediyor.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı