eTwinning Temel Eğitim Çalıştayı Diyarbakır'da başladı

Milli Eğitim Bakanlığı koordinasyonunda düzenlenen eTwinning Temel Eğitim Çalıştayı, 130 öğretmenin katılımıyla Diyarbakır'da başladı; üç günlük program akademik oturumlar ve kültür gezisi içeriyor.

Yayın Tarihi: 12.11.2025 16:35
Güncelleme Tarihi: 12.11.2025 16:35

eTwinning Temel Eğitim Çalıştayı Diyarbakır'da başladı

eTwinning Temel Eğitim Çalıştayı Diyarbakır'da başladı

Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü eTwinning Ulusal Destek Servisi koordinasyonunda yürütülen eTwinning faaliyetinin 2025 çalışma planı kapsamında Diyarbakır'da eTwinning Temel Eğitim Çalıştayı düzenlendi.

Açılış ve program

Çalıştay, Türkiye'nin yedi bölgesinden uluslararası eTwinning projeleri yürüten 130 öğretmenin katılımıyla Büyükşehir Öğretmenevi'nde başladı. Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesindeki öğretmenlerin verdiği mini konserin ardından, eTwinning Türkiye Ulusal Destek Servisi Koordinatörü Ertan Kocabaş, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Şirine Eronat ve Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Dijital Beceriler Daire Başkanı Hatice Sümeyye Eral katılımcılara hitap etti. Konuşmaların ardından toplu fotoğraf çekimiyle açılış tamamlandı.

Açılışın ardından protokol üyeleri ve öğretmenler, katılımcıların hazırladığı eTwinning proje stantlarını ziyaret ederek öğrencilerin çalışmalarını inceledi. Çalıştay üç gün sürecek ve akademik oturumlar, öğretmen sunumları, proje geliştirme etkinlikleri ile Sur içi bölgesinde düzenlenecek bir kültür gezisini kapsayacak.

Ertan Kocabaş'ın değerlendirmesi

Ertan Kocabaş, eTwinning'in 2005'te başladığını ve bu yıl Avrupa'da 20'nci yılının kutlandığını belirtti. Kocabaş, Türkiye'nin 2009 yılında eTwinning'e dâhil olduğunu hatırlatarak, ilk yıllarda kalite etiketi ve proje faaliyetlerine ulaşmanın zorluklarından söz etti. 2009'daki sınırlı katılımdan sonra 2015-2016 yıllarında etkileşimli çalışmalar, dijital yayınlar ve yenilikçi web araçlarının yaygınlaştığını aktardı.

Kocabaş, 2020 pandemi sürecine geldiğinde eTwinning öğretmenlerinin teknolojiyi ders planlarına etkin şekilde entegre etmiş olduklarını; öğrencilere tabletle hazırlık yaptırma, Mentimeter ile görüş alma, sunum araçları kullanma ve Kahoot ile bilgi yarışmaları düzenleme gibi uygulamalarla interaktif öğrenme sağlandığını vurguladı.

Kalite etiketleri ve eTwinning okulları

Konuşmasında Avrupa tarafından açıklanan verilere değinen Kocabaş, 2024 yılında 28 bin projenin kalite etiketi aldığını, bunun 14 bininin Türkiye'den olduğunu, yani payın %50 olduğunu söyledi. Ayrıca, öğretmenlerine güvenli okul sertifikası verilen ve okulda birden fazla öğretmenin proje yürüttüğü okullara verilen "eğitiminin okulu" levhası kapsamında bu sene 2 bin 800 okul'un bu unvana sahip olduğunu ve bunun 1 bin 400'ünün Türkiye'den olduğunu belirtti.

Yerel ve ulusal perspektif

İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Şirine Eronat, çalışmaları gönüllülük esasına dayalı olarak yürüttüklerini, hedeflerinin eğitimde fark oluşturmak, öğrencilerin gelişimini desteklemek ve öğrenme ortamlarını yenilikçi hâle getirmek olduğunu söyledi. Eronat, Bakanlık öncülüğünde geliştirilen Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin erdem, değer ve eylem ilkeleriyle sahada etkili uygulamalar ortaya koyduğunu ifade etti.

eTwinning'in öğretmen topluluğu olarak rolü

Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Dijital Beceriler Daire Başkanı Hatice Sümeyye Eral, eTwinning'i Avrupa ve üyesi olduğu 45 ülkedeki öğretmenlerle çevrim içi yürütülen proje tabanlı öğrenme faaliyeti olarak tanımladı. Eral, eTwinning'in bir platformdan öte, öğrenmeye açık ve motivasyonu yüksek öğretmenlerin oluşturduğu bir öğrenme topluluğu olduğuna dikkat çekti.

Eral, eTwinning'in temel amacını öğretmenlerin kültürler arası diyaloğa açık, iletişim becerileri gelişmiş ve yenilikçi çalışmalarda aktif rol alan bireyler hâline gelmelerini sağlamak olarak özetledi. Bu süreçte öğrencilerle birlikte okullarda olumlu ve pozitif bir öğrenme kültürü oluşturmanın hedeflendiğini, projelerin sadece sonuç odaklı değil; akranlar ve meslektaşlarla iş birliği içinde öğrenme deneyimi sunması gerektiğini vurguladı. Ayrıca son iki yıldır uygulanan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin bu anlayışla örtüştüğünü ve modelin milli ve manevi değerlere sahip, dünyaya açık bireyler yetiştirme hedefi taşıdığını belirtti.

EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DİJİTAL BECERİLER DAİRE BAŞKANI HATİCE SÜMEYYE ERAL İSE...

EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DİJİTAL BECERİLER DAİRE BAŞKANI HATİCE SÜMEYYE ERAL İSE, ETWİNNİNG, BİZLER İÇİN AVRUPA’DAKİ VE ÜYESİ OLDUĞU 45 ÜLKEDEKİ ÖĞRETMENLERLE ÇEVRİM İÇİ BİR PLATFORM ÜZERİNDEN YÜRÜTÜLEN PROJE TABANLI ÖĞRENME FAALİYETİ OLDUĞUNU SÖYLEDİ.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ETWİNNİNG ULUSAL DESTEK...

Yazar
EDİTÖR

Murat Doğan

Ben Murat Doğan, 30 yaşındayım, İstanbul. aksiyon.com.tr'de Yaşam kategorisi için yazıyorum. Aslında 'yaşıyorum' desem daha doğru! Gastronomi ve seyahat yazarıyım. Sürekli yeni yerler keşfeder, yeni lezzetler denerim. Samimi, keyifli ve 'gurme' bir anlatımım olduğunu söylerler.