EPAM 5. İstanbul Eğitim Konferansı gerçekleştirildi
İLKE Vakfı Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi (EPAM) tarafından düzenlenen 5. İstanbul Eğitim Konferansı, Yıldız Teknik Üniversitesi Davutpaşa Kampüsü'ndeki Tarihi Hamam'da gerçekleşti. Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci konferansta Milli Eğitim Akademisi gündemini ve öğretmen yetiştirme yaklaşımlarını aktardı.
Milli Eğitim Akademisi gündeme alındı
Yelkenci, programda geçen yıl Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin konuşulduğunu, bu yıl ise ek olarak Milli Eğitim Akademisi konusunun ele alınacağını belirtti. Yelkenci'ye göre etkili müfredat öğretim programlarının uygulayıcıları öğretmenler olacak ve bu doğrultuda Öğretmenlik Mesleği Kanunu kapsamında Milli Eğitim Akademisini kurma çalışmaları başlatıldı.
Gerekçe: Dinamik ve esnek eğitim ihtiyaçları
Öğretmen yetiştirme meselesinin Türkiye'de köklü bir geleneği olduğunu vurgulayan Yelkenci, "Milli Eğitim Akademisinde öğretmenlerimizin fakültelerindeki eğitime artı olarak bir eğitim sürecine daha dahil edilmelerinin önemli sebepleri var elbette. Bunlardan en önemlisi, 21. yüzyılın başından itibaren eğitim süreçlerinin eskiye göre daha dinamik hale gelmesi, çok daha esnek yapılanmalara ihtiyaç duyulması." dedi.
Uygulama eğitimi ve süreleri
Yelkenci, Milli Eğitim Akademisi kapsamında sadece "hazırlama eğitimi" olarak adlandırdıkları ve planlamalara göre yaklaşık 350-450 saat arasında değişecek uygulama eğitimleriyle öğretmenlerin değişiklikleri uygulamada deneyimleyerek içselleştirmelerinin hedeflendiğini söyledi.
Atamalar ve hizmet içi gelişim
Öğretmen atamalarına ilişkin konuşan Yelkenci, "Bizim kanunda 5 yılda bir bütün öğretmenleri ve yöneticileri eğitime almamız gerekiyor değil mi? Bütün hepsini eğitimden geçirmemiz gerekiyor. Biz buraya yoğunlaşırız. Yeter ki eğitim fakülteleri bizim ihtiyacımız olan kısmı halletsin. Biz hizmet içinde gelişme kısmına odaklanırız. Bizim eğitim akademimizin önemli bir görevi olacak ve işlevi olacak." ifadelerini kullandı.
Konferans teması ve gündem
Konferans, "Öğretmen Yetiştirmede Vizyon ve Dönüşüm" temasıyla güncel yaklaşımları, özgün modelleri ve uluslararası deneyimleri bütüncül bir bakışla ele almayı amaçlıyor. Etkinlikte 21. yüzyıl öğretmenliğinin gerektirdiği beceri ve yeterlikler, kurumsal modeller, politika önerileri ve iyi uygulama örnekleri paylaşılacak.
Tartışma çerçevesi
Konferansta öğretmen yetiştirme kurumlarının yapısal dönüşümü, Milli Eğitim Akademisi gibi yeni inisiyatiflerin etkisi ve küresel ölçekte öne çıkan alternatif modeller, ulusal ve uluslararası uzman konuşmacıların katılımıyla tartışılacak.