DOLAR
38,41 -0,18%
EURO
43,63 0,47%
ALTIN
4.137,31 -0,49%
BITCOIN
3.577.858,74 0,41%

Emeklilere Emlak Vergisi Muafiyeti: Geri Ödemeleri Nasıl Alabilirsiniz?

Tek konuta sahip emeklilere yönelik emlak vergisi muafiyeti ve geriye dönük ödemeler hakkında bilgiler.

Yayın Tarihi: 25.03.2025 09:33
Güncelleme Tarihi: 25.03.2025 09:33

Emeklilere Emlak Vergisi Muafiyeti: Geri Ödemeleri Nasıl Alabilirsiniz?

Emeklilere Emlak Vergisi Muafiyeti

Milyonlarca emekliyi yakından ilgilendiren önemli bir gelişme yaşandı. Türkiye sınırları içerisinde yalnızca bir konuta sahip olan emekliler, emlak vergisi ve çevre temizlik vergisi gibi ödemelerden muaf olabilecek. Bu durumda ne yazık ki pek çok emekli, geriye dönük ödeme alabileceğinden haberdar değil.

Kimler Emlak Vergisi Muafiyetinden Yararlanabilir?

Faruk Erdem'in haberine göre, yalnızca bir konuta sahip olan emekliler belirtilen bazı şartları sağladığı takdirde bu muafiyetten faydalanabilir. Ancak dikkat edilmesi gereken bazı önemli kriterler bulunmaktadır:

Emeklilere Emlak Vergisi Muafiyeti: Geri Ödemeleri Nasıl Alabilirsiniz?

  • Emeklinin yalnızca bir adet konutunun bulunması gerekmektedir.
  • Sahip olunan konutun büyüklüğü 200 metrekareyi geçmemelidir.
  • Muafiyet kapsamındaki konut, emeklinin yıl boyunca sürekli ikamet ettiği yer olmalıdır. Yaz veya yayla evleri muafiyet kapsamında değildir.
  • Emekli kişi, herhangi bir işte çalışmıyor olmalıdır. Çalışmaya devam eden emekliler emlak vergisi ödemekle yükümlüdür.
  • Sahip olduğu tek konutu kiraya veren emekliler de bu muafiyetten faydalanabilir.

Geriye Dönük Vergi Ödemeleri

Belirtilen şartları taşımasına rağmen geçmiş yıllarda emlak vergisi ödeyen emekliler, bu vergileri geri alabilir. Emekliler, bağlı oldukları belediyeye başvurarak yersiz ödedikleri vergileri 5 yıl geriye dönük olarak geri talep edebilir.

Geri Alım Süreci

Geri alım işlemleri için emeklinin, konutunun bulunduğu belediyeye bizzat veya online olarak başvurması gerekmektedir. Başvuru sırasında, emlak vergisi muafiyeti şartlarını taşıdığına dair bir dilekçe ile birlikte geçmiş yıllarda yapılmış ödemeler için de talepte bulunması önem taşır. Başvuru aşamasında kimlik belgesi, emeklilik belgesi ve konuta ait tapu fotokopisi gibi belgelerin ibraz edilmesi gerekmektedir.