Diyarbakır'da 'Gameathon' Programı tamamlandı: 120 katılımcı, 12 atölye
Diyarbakır’da Karacadağ Kalkınma Ajansı ve Dicle Üniversitesi iş birliğiyle düzenlenen Diyarbakır ‘Gameathon’ Programı, yoğun ilgiyle tamamlandı. Etkinlik, Ajansın Çocuklar ve Gençler Sonuç Odaklı Programı kapsamında gerçekleştirildi ve bölgedeki çocuk ile gençlerin girişimcilik ve yenilikçilik kapasitelerini geliştirmeyi amaçladı.
Programın amacı ve kapsamı
Organizatörler, TRC2 Bölgesinin (Diyarbakır-Şanlıurfa) Türkiye’nin en yüksek çocuk ve genç nüfus oranına sahip olduğuna dikkat çekerek programın bu demografik potansiyeli desteklemeye yönelik bir adım olduğunu vurguladı. Bir günlük program kapsamında 11-18 yaş aralığında en az 120 çocuk ve genç etkinliklere katıldı. Toplam 12 atölye düzenlenen etkinlikte katılımcılar, 21. yüzyıl yetkinlikleri ile tanışma ve dijital beceriler, problem çözme, takım çalışması ile girişimcilik alanlarında uygulamalı eğitim alma fırsatı buldu.
Uygulama, işbirlikleri ve öğrenme yaklaşımı
Program, hem bireysel gelişimi hem de bölgedeki kurum ve merkezlerin kapasitesini güçlendirmeyi hedefleyen bir yapı sergiledi. Etkinliklerde sınıf içi tematik uygulamalar ve koridor ile açık alanlarda gerçekleştirilen sokak etkinlikleri bir arada yürütülerek katılımcıların hem oynayıp hem öğrenmeleri esas alındı.
Eğitmen ve kurum temsilcilerinin değerlendirmeleri
Gençlik Derneği eğitmeni Yakup Toprak, etkinliğin Diyarbakır’da Çocuk Haftası’na denk gelmesi nedeniyle çocuk ve gençlerin haklarına yönelik dijital farkındalığı artırmayı hedeflediklerini belirtti. Toprak, "Bununla ilgili özellikle daha önce program yapan bir kurumumuz vardır, Sosyal Girişim Öğrenme Tasarımları. Onların bu konseptini Diyarbakır’da uygulamak istedik. Bununla ilgili ilk gideceğimiz adres Karacadağ Kalkınma Ajansıydı. Karacadağ kalkınma Ajansına bu programımızdan bahsettik, böyle bir çalışma yapmak istediğimizden bahsettik. İşbirliği boyutunu çok önemsiyorlardı. Bu programları da Diyarbakır’da çalışan en iyi kurum da Dicle Üniversitesi Çocuk Üniversitesi. Çocuk Üniversitesine bir teklife geldiğimizde onlar da çok sıcak yaklaştılar. Program bu şekilde başladı. Yani iyi bir işbirliği, iyi bir iş tasarısı oluşturduk burada. Buradaki temel amacımız Diyarbakır’daki şu an programa dahil olan 120 tane gencin özellikle haklar konusunda, dijital dünyada çocuk olmanın önemiyle ilgili bir günlük bir öğrenme maratonu gerçekleştirmesi. Çocuklar burada hem oynuyor hem öğreniyor. Tamamen bir maraton havasında geçiyor. Hem sınıflarımızda tematik etkinlikler yapılıyor. Hem de koridorda çocuklar farklı sokak etkinlikleri yapıyorlar. Aynı zamanda bahsettiğim gibi öğrenme tasarımları dediğimiz sosyal girişimin de kendi çocuk haklarıyla ve gençlik haklarıyla ilgili bazı tematik oyunları var. O oyunları oynatıyoruz. Bu şekilde bir süreç başladı. Çok iyi bir işbirliğiyle oldu. Katkı sağlayan herkese çok teşekkür ederiz" dedi.
Doç. Dr. Elçin Ayaz, Dicle Üniversitesi Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü olarak merkezinin 2021 yılından itibaren çalışmalarını sürdürdüğünü ve merkezinin "Çocuk Üniversitesi" olarak bilindiğini aktardı. Ayaz, "Daha çok dezavantajlı çocuklarla ilgili atölyeler, workshoplar ve süreli kurslar yapmaktayız. Bugün yaptığımız etkinlik de bir ‘Gameathon’ oyun maratonudur aslında. Karacadağ Kalkınma Ajansı işbirliği ile birlikte yürüttüğümüz aslında kapasite artırmaya yönelik bir uygulama. Yine dezavantajlı çocuklar da dahil olmak üzere şehrin birçok kısmından gelen çocuklar 12 tane farklı atölyede oyun maratonunu sürdürmektedir. Bu etkinliğin topluma katkısının olacağını düşünüyoruz. Bizler de bu alanda işbirliği yaptığımız bir birim olarak destekliyoruz" diye konuştu.
Velilerin gözlemleri
Velilerden Mihriban Tekin, iki çocuğuyla birlikte Gameathon oyun tasarım atölyesine katıldığını belirtti. Tekin, "Atölyeyi sosyal medya hesaplarımdan gördüm ve çok mutlu oldum. Çünkü Diyarbakır’da da, ülkemizde de bu tarz atölyelere ihtiyaç duyuyoruz. Sebebi ise dijitalleşen çağı aslında geleneksel yöntemlerle buluşturmamız gerekiyor. Bu atölyenin aslında temel hedefi çocukları özellikle bilgi, beceri ve yetenekleri yönünden geliştirmek. Atölyelerin başından beri buradayım ve tüm sınıflardan çok güzel sesler geliyor. Çocuklar çok mutlular. Bu çalışmayı düzenledikleri için Bazalt Gençlik Derneği’ne, Karacadağ Kalkınma Ajansı’na ve Çocuk Üniversitesi’nin değerli hocalarına teşekkür ediyorum" şeklinde konuştu.
Kapanış ve değerlendirme
Diyarbakır ‘Gameathon’ Programı, gün sonunda tüm faaliyetlerin başarıyla tamamlanmasıyla sona erdi. Etkinlik, bölgedeki genç nüfus potansiyelini desteklemeye yönelik uygulamalı bir yaklaşım sergileyerek hem katılımcıların temel dijital ve sosyal becerilerini hem de yerel kurumların kapasitesini güçlendirmeyi hedefledi.
DİYARBAKIR’DA KARACADAĞ KALKINMA AJANSI VE DİCLE ÜNİVERSİTESİ İŞ BİRLİĞİYLE DÜZENLENEN DİYARBAKIR ‘GAMEATHON’ PROGRAMI, YOĞUN İLGİYLE TAMAMLANDI.