Alman otomobil üreticisi BMW Grubu, Çin pazarındaki zayıflığa rağmen, 2023 yılı ikinci çeyrekte araç satışlarını yıllık yüzde 0,4 artırarak 621 bin 271 birime yükseltti. Şirket, nisan-haziran dönemine ilişkin satış rakamlarını açıkladı.
BMW, Mini ve Rolls-Royce markalarını kapsayan toplam satışlar, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0,4 artış gösterdi. Ancak, şirketin ana markası BMW’nin araç satışları, bu dönemde yıllık yüzde 2,6 düşerek 550 bin 693'e geriledi.
Elektrikli araç satışları ise, geçen yılın aynı dönemine göre %10,2 artarak 161 bin 462 birime ulaştı. Bu artış, şirketin gelecekteki elektrikli araç projelerine yönelik olumlu bir gösterge olarak değerlendiriliyor.
Öte yandan, Çin, BMW Grubu için en büyük pazar olmayı sürdürmesine rağmen, bu dönemdeki araç teslimatları, (Mini markası dahil) yüzde 13,7 azalarak 162 bin 667 birime düştü. Bu durum, şirketin uluslararası pazardaki zorluklarla yüzleştiğini ortaya koyuyor.
Dönem itibarıyla BMW Grubu'nun yılın ocak-haziran dönemindeki toplam satışları ise, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 0,5 düşüşle 1 milyon 207 bin 388 oldu.