Başkan Özkan: TOGG bir fırsat olarak kabinli, güvenli taksi önerisini gündeme taşıdı
İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Erkan Özkan, yıllardır sektörün gündeminde olan taleplerin Ankara’da daha güçlü karşılık bulduğunu belirterek, kabinli güvenlik sistemi önerisinin TOGG tarafından yerli ve modern bir yaklaşımla yeniden hayata geçirilmesinin Türkiye için önemli bir fırsat olduğunu söyledi.
2004 yasası, araç yapısı ve yeniden değerlendirme
Özkan, 2004 yılında yasalaşmış olmasına rağmen uygun araç yapısı bulunmadığı için uygulamaya geçirilemeyen kabinli taksi modelinin, TOGG’un yerli üretim yeteneğiyle yeniden geliştirilebileceğini vurguladı. Bu yaklaşımın öncelikle sürücü ve yolcu güvenliğini artıracağını; sektörde uzun süredir gündemde olan bir ihtiyacı teknik olarak karşılayabileceğini ifade etti.
Ekonomik ve çevresel katkı analizi
Başkan Özkan, önerinin ekonomik ve çevresel kazanımlarına dikkat çekti: 150 bini aşkın taksi üzerinden yapılacak dönüşümün, araçların elektrikli hale gelmesi ve yerli üretimle buluşması halinde hem işletme maliyetlerinde düşüş hem de emisyon azalması sağlayacağını söyledi. Özkan, "150 bin taksinin yalnızca yarısı bile kabinli yerli TOGG modellerine geçse, hem güvenlik hem de ekonomik kazanım açısından ülkemize büyük katkı sağlar" değerlendirmesinde bulundu.
Politik destek ve vergi muafiyeti talebi
Haziran ayında TOGG ile ilgili önerilerini paylaşan Özkan, taksilere özel modeller üretilmesi, bu araçların ÖTV ve KDV’den muaf tutulması ve taksi duraklarına şarj istasyonları kurulması gibi taleplerin sektör için belirleyici olduğunu kaydetti. Bu önerilerin DEVA Partisi Genel Başkanı Ali Babacan tarafından da gündeme alınmasının önemine değinerek, Babacan’a teşekkür etti.
DEVA Partisi ziyareti ve altyapı tartışmaları
DEVA Partisi İzmir İl Başkanı Aybar Uygur ve il yönetiminin İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası’nı ziyaret ettiğini belirten Özkan, ziyaret sırasında elektrikli taksiler, şarj istasyonları, TOGG’un taksi modelleri ve altyapı ihtiyaçları konusunda kapsamlı değerlendirmeler yapıldığını aktardı. Özkan, yönetimin nazik ziyaretleri için teşekkür etti.
Şehir kimliği ve renk önerileri
Özkan, TOGG’un illere özel renklerde taksi üretmesi önerisinin Ankara’da takip edildiğini belirterek, İzmir için turkuaz-sarı, Ankara için kırmızı-sarı gibi şehir kimliğini yansıtan renk alternatiflerinin değerlendirilmesinin şehir estetiği ve marka kimliği açısından değerli olduğunu söyledi.
Özkan açıklamalarını şu sözlerle tamamladı: "Bugün geldiğimiz noktada, yıllardır emek verdiğimiz çalışmaların karşılık bulduğunu görmek bizi umutlandırıyor. Sesimizi Ankara’da duyan, bu süreçte emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Taksici esnafının geleceği için mücadelemiz kararlılıkla sürecektir."
İZMİR ŞOFÖRLER VE OTOMOBİLCİLER ESNAF ODASI BAŞKANI ERKAN ÖZKAN, "2004 YILINDA YASALAŞMASINA RAĞMEN UYGUN ARAÇ YAPISI OLMADIĞI İÇİN HAYATA GEÇMEYEN KABİNLİ GÜVENLİK SİSTEMİNİN, TOGG TARAFINDAN YERLİ VE MODERN BİR MODELLE YENİDEN GELİŞTİRİLMESİ TÜRKİYE İÇİN BÜYÜK BİR FIRSATTIR" DEDİ.