KONYARAY banliyö hattında çevresel duyarlılıkla yürütülen çalışmalar
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları ve Konya Büyükşehir Belediyesi iş birliğiyle hayata geçirilen KONYARAY Banliyö Hattı, Meram Gar’dan başlayıp Lojistik Merkezi’ne ve oradan Pınarbaşı’na kadar uzanan 23 kilometrelik güzergâhta inşa ediliyor. Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, projenin imalat çalışmalarının yüzde 80 seviyesini aştığını ve hattın çevreye duyarlı şekilde yükseltildiğini bildirdi.
Gürültü kaynakları ve alınan önlemler
Başkan Altay, motorlu ve elektrikli trenlerin temel gürültü bileşenlerini motor gürültüsü, aerodinamik gürültü ile ray ve teker sürtünmesinden kaynaklanan gürültüler olarak tanımladı. Bu kapsamda banliyö hattında, tren kaynaklı gürültülerin çevreye yayılmasını azaltmak amacıyla hattın kenarlarının geri dönüşüm alüminyum malzemeden üretilen akrilik ses bariyerleri ile kaplandığını belirtti.
Uygulamanın hedefi, demiryolundan kaynaklanan gürültünün dışarı yayılmasını engelleyerek etkin bir ses yalıtımı sağlamak ve toplu taşıma geliştirilirken vatandaşların konforunu korumaktır.
Süreç, mesafe ve takvim
Toplam 4 kilometre uzunluğunda planlanan ses bariyerlerinin şu ana kadar 3 kilometrelik bölümünün tamamlandığı ve montaj çalışmalarının sürdüğü kaydedildi. Başkan Altay, KONYARAY Banliyö Hattı’nın 2027 yılında işletmeye açılmasının hedeflendiğini vurguladı.
Altay ayrıca destekleri için Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ve TCDD Genel Müdürü Veysi Kurt'a teşekkür etti.
ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞI, TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLET DEMİRYOLLARI İLE KONYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ TARAFINDAN ŞEHRE KAZANDIRILACAK KONYARAY BANLİYÖ HATTI PROJESİ ÇEVRE HASSASİYETİYLE İNŞA EDİLİYOR.