Bakan Uraloğlu, Khudatyan ile bağlantı gündemini görüştü
Görüşme ve konuşulan başlıklar
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Brüksel'de Ermenistan Bölgesel Yönetim ve Altyapı Bakanı Davit Khudatyan ile bir araya geldi. Toplantı, Bağlantısallık Gündemi Platformu kapsamında gerçekleştirildi.
Uraloğlu görüşmeye ilişkin yaptığı açıklamada, geçmişte aktif olan demiryolu ve karayolu geçişleri konusunda iş birliğinin artırıldığını ve bu hatların bir an önce yeniden işletilmesi için çalışıldığını belirtti. Karayolu ve demiryolunda yapılması gereken bakımlar bulunduğunu, Türk tarafının bu bakım çalışmalarına başladığını, Ermeni tarafının da hazırlık ve ihale süreçlerinde olduğu bilgisini verdiğini aktardı.
Tarihi Ani Köprüsü restorasyonuna ilişkin de değerlendirmede bulunan Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Sayın Cevdet Yılmaz’ın Erivan ziyaretinde Kars Ani’de İpek Yolu üzerindeki köprünün restorasyonu konusunda imzalanan anlaşmayı hatırlattı. İlk görüşmelerin yapıldığını, ikinci görüşmeyle birlikte projenin ihale aşamasına geçilmesini hedeflediklerini ifade etti. Uraloğlu, projenin iki ülke arasındaki tarihi bağlantıyı ortaya koyacak nitelikte olduğunu vurguladı.
Taraflar, bakım ve yeniden açma süreçlerinde koordinasyonun sürdürülmesi ve Ani Köprüsü restorasyonunun hızlandırılması konusunda mutabık kaldı.
ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI ABDULKADİR URALOĞLU, BELÇİKA’DA ERMENİSTAN BÖLGESEL YÖNETİM VE ALTYAPI BAKANI DAVİT KHUDATYAN İLE BİR ARAYA GELDİ.