DOLAR
42,69 -0,02%
EURO
50,17 -0,09%
ALTIN
5.927,67 -0,15%
BITCOIN
3.746.460,41 -0,1%

Bakan Uraloğlu: Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı, Zengezur Koridoru İçin İlk Somut Adım

Ulaştırma Bakanı Uraloğlu, Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu hattının Zengezur Koridoru'nu hayata geçirecek somut adımlardan biri olduğunu, hattın teknik özellikleri ve bölgesel etkilerini açıkladı.

Yayın Tarihi: 22.08.2025 12:29
Güncelleme Tarihi: 22.08.2025 12:29

Bakan Uraloğlu: Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı, Zengezur Koridoru İçin İlk Somut Adım

Bakan Uraloğlu, Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı Temel Atma Töreninde Konuştu

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu demir yolu hattı temel atma töreninde yaptığı konuşmada projenin Zengezur Koridoru'nun hayata geçirilmesine yönelik en somut adımlardan biri olduğunu belirtti. Tören konuşmasında hattın hem bölgesel ekonomik işbirliğini güçlendireceğini hem de Orta Koridor'un stratejik önemini pekiştireceğini vurguladı.

Projenin bölgesel ve uluslararası önemi

Bakan Uraloğlu, 'Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu demir yolu hattı ile Zengezur Koridoru'nun hayata geçmesini sağlayacak en somut ilk adımlarından birini atarak, sadece Türkiye'nin değil, tüm Güney Kafkasya'nın ve Avrasya'nın geleceğine damga vuruyoruz' ifadesiyle projenin yalnızca ulaştırma altyapısı olmayıp bölgesel barış ve refah için yol haritası niteliğinde olduğunu söyledi. Hattın Türkiye, Azerbaycan ve Ermenistan arasında ekonomik ilişkileri derinleştirip diplomatik normalleşmeyi hızlandıracağına dikkat çekti.

Teknik özellikler ve kapasite

Bakanlığın açıkladığı teknik veriler doğrultusunda hattın uzunluğu 224 kilometre olarak planlanıyor. Hat, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli şekilde inşa edilecek. Yıllık taşıma kapasitesi olarak 5,5 milyon yolcu ve 15 milyon ton yük hedefleniyor. Proje kapsamında 5 tünel, 19 aç-kapa tünel, 3 viyadük, 10 köprü, 144 alt geçit, 27 üst geçit ve 480 menfez inşa edilerek önemli bir mühendislik faaliyeti ortaya konacak.

Demiryolu stratejisi ve son yatırımlar

Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde 2002'den itibaren demiryollarının devlet politikası haline getirildiğini, son 23 yılda ulaşıma yakın 300 milyar dolar yatırım yaptıklarını söyledi. Bu yatırımların demiryollarına ayrılan kısmının 64 milyar dolar düzeyinde olduğunu vurguladı. 2002'de yaklaşık 11 bin kilometre olan demir yolu uzunluğuna; 2025 yılı itibarıyla 2 bin 251 kilometresi YHT ve hızlı tren hattı olmak üzere yaklaşık 3 bin kilometre yeni hat eklenerek toplam ağın 14 bin kilometreye yükseltildiğini belirtti.

Uraloğlu, Marmaray ve Bakü-Tiflis-Kars gibi vizyon projelerle Türkiye'nin 'Demir İpek Yolu'nda merkezi bir rol üstlendiğini ve yeni hattın Asya ile Avrupa arasındaki sosyoekonomik ilişkileri daha da pekiştirecek çelikten bir bağ niteliği taşıdığını ifade etti. Konuşmasında ayrıca demir yollarının çevreci, ekonomik ve güçlü bir taşıma rotası olduğunu hatırlattı.

Tören konuşması, projenin bölgesel ulaştırma ağlarına entegrasyonu, lojistik kapasiteye katkısı ve diplomatik ilişkiler üzerindeki potansiyel etkilerine dair kapsamlı bir değerlendirme içeriyordu. Çalışmaların başlamasından duyulan memnuniyet ve projenin süreceği kaydedildi.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı