Bakan Tekin: Mardin’de derslik sayısı 3 bin 280’den 9 bin 675’e çıktı

Bakan Yusuf Tekin, Mardin'de 2002-2003'te 3.280 derslik varken bugün 9.675 derslik ve öğretmen sayısının 4.779'dan 13.905'e yükseldiğini açıkladı.

Yayın Tarihi: 21.11.2025 21:29
Güncelleme Tarihi: 21.11.2025 21:29

Bakan Tekin: Mardin’de derslik sayısı 3 bin 280’den 9 bin 675’e çıktı

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin Mardin'de eğitim yatırımlarını değerlendirdi

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin Mardin İl Milli Eğitim Müdürlüğünde gerçekleştirilen İl Eğitim Değerlendirme toplantısında kente ilişkin eğitim altyapısı ve insan kaynağı verilerini paylaştı. Tekin, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan döneminden itibaren eğitim yatırımlarının niteliğinde ve niceliğinde köklü değişimler yaşandığını vurguladı.

Ulusal çerçeve: Derslik sayısındaki artış

Tekin, 2002-2003 eğitim öğretim yılında Türkiye genelinde yaklaşık 360 bin derslik bulunduğunu, bugün ise yaklaşık 750 bin derslik olduğunu belirtti. Buna göre ülke genelinde derslik sayısının iki katından fazla artarak yaklaşık üç kat seviyesine geldiğini ifade etti. Bakan, bu dönüşümün sadece fiziksel altyapıyı değil, uluslararası ölçme ve değerlendirmelerde ortaya çıkan iyileşmeleri de etkilediğini söyledi ve örnek olarak Pisa ve Teams sınavlarını zikretti.

Mardin özelinde veriler ve etki

Mardin için paylaşılan verilerde 2002-2003 eğitim öğretim yılında kentte toplam 3 bin 280 derslik bulunduğu, bu dersliklerin yaklaşık yarısının bugün ekonomik ömrünü tamamlamış olduğu kaydedildi. Şu an Mardin'de sahip olunan derslik sayısının 9 bin 675 olduğu belirtilirken, aynı dönemde kentteki öğretmen sayısının 4 bin 779 iken bugün 13 bin 905 seviyesine çıktığı vurgulandı.

Bakan Tekin, öğrenci-derslik ve öğrenci-öğretmen oranlarındaki düşüşe dikkat çekti. İl ölçüsünde verilen rakamlara göre ilköğretimde derslik başına düşen öğrenci sayısı 50'den 24'e, orta öğretimde 37'den 20'ye; öğretmen başına düşen öğrenci sayısı ilkokullarda 35'ten 20'ye, ortaokullarda 15'e, ortaöğretimde ise 28'den 13'e gerilediğini aktardı. Tekin, bu rakamların OECD ortalamalarına yakın seviyelere geldiğini belirtti.

Altyapı, teknoloji ve program revizyonu

Tekin, UNDP raporlarına atıfta bulunarak Türkiye'nin sınıflarının tamamında internet erişimi ve etkileşimli tahtalarla donatılmış nadir ülkeler arasında yer aldığı bilgisini paylaştı. Fiziki altyapının güçlendirilmesinin yanında teknolojik altyapının da geliştirildiğini söyleyen Bakan, 2024-2025 eğitim öğretim yılı başı itibarıyla programların Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli adıyla revize edildiğini ve yeni programların mevcut altyapıya göre şekillendirildiğini ifade etti.

Toplantı katılımcıları ve saha çalışmaları

Tekin, TBMM'deki bütçe görüşmelerinin ardından Diyarbakır üzerinden Mardin'e geldiğini, burada hem il değerlendirme toplantıları hem öğretmenlerle sohbet ortamları hem de okul ziyaretleri gerçekleştirdiğini belirtti. Toplantıya Mardin Valisi Tuncay Akkoyun, AK Parti Mardin Milletvekilleri Faruk Kılıç ve Muhammed Adak, AK Parti Mardin İl Başkanı Mehmet Uncu, İl Milli Eğitim Müdürü Ali Eyyüpkoca ile ilçe milli eğitim müdürlerinin katıldığı not edildi.

Tekin, paylaşılan istatistiklerin Mardin özelinde de ülke genelindeki iyileşme eğilimlerini yansıttığını belirterek, bu verilerin eğitimde fırsat eşitliği ve eğitim kalitesinin yükseltilmesi açısından önemli olduğunu vurguladı.

TOPLANTIYA MARDİN VALİSİ TUNCAY AKKOYUN, AK PARTİ MARDİN MİLLETVEKİLLERİ FARUK KILIÇ VE MUHAMMED...

TOPLANTIYA MARDİN VALİSİ TUNCAY AKKOYUN, AK PARTİ MARDİN MİLLETVEKİLLERİ FARUK KILIÇ VE MUHAMMED ADAK, AK PARTİ MARDİN İL BAŞKANI MEHMET UNCU, İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ ALİ EYYÜPKOCA VE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLERİ KATILDI.

MİLLİ EĞİTİM BAKANI YUSUF TEKİN, MARDİN’DE İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNDE İL EĞİTİM DEĞERLENDİRME...

Yazar
EDİTÖR

Hüseyin Aydın

Ben Hüseyin Aydın, 34 yaşındayım, İstanbul'dayım. aksiyon.com.tr'nin Gündem ekibinde adliye ve hukuk muhabiriyim. Karmaşık dava dosyalarını alıp, herkesin anlayacağı şekilde sadeleştirmek benim işim. Detaylara çok önem veririm, titiz çalışırım.