Aydın Lisesi'nde Coğrafya Dersine Sanal Gerçeklik Entegrasyonu
Uygulamanın kapsamı ve hedefleri
Aydın Lisesi'nde Coğrafya dersi, ADÜ Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı'ndan Arş. Gör. Alaattin Arıkan tarafından sınıf ortamına entegre edilen sanal gerçeklik (VR) teknolojisi ile dönüştürüldü. Uygulama, 10. sınıf öğrencilerine mekansal kavramları üç boyutlu ortamlarda deneyimleme ve etkileşimli araçlarla öğrenme fırsatı sunmayı amaçladı.
Öğrenci deneyimi ve yöntem
Öğrenciler, VR ortamlarında mekansal ilişkileri keşfetme, etkileşimli uygulamalarla aktif öğrenme ve medya içeriklerini gerçekçi simülasyonlar üzerinden analiz etme imkânı buldu. Bu yaklaşım, dersin geleneksel anlatım biçiminin ötesine geçerek çok boyutlu bir eğitim deneyimi sağladı.
Eğitsel etkiler ve okulun yaklaşımı
Aydın Lisesi’nin köklü eğitim geleneği ile çağdaş öğretim yöntemlerinin buluştuğu uygulama, öğrencilerin derse yönelik ilgisini, motivasyonunu ve öğrenme kalıcılığını artırmayı hedefledi. Sınıf içi etkileşim ve görsel-işitsel geri bildirimlerin yoğun kullanımı, öğrenme süreçlerine olumlu katkı sağladı.
Kurum açıklamaları
Aydın Lisesi Müdürü Serkan Akyol, projenin hayata geçirilmesinde katkı sunan ADÜ Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Yalçın Özdemir ile uygulamayı yürüten Arş. Gör. Alaattin Arıkan'a teşekkür etti. Proje, okul bünyesinde yenilikçi öğretim uygulamalarının örneklerinden biri olarak sunuldu.
AYDIN LİSESİ’NDE COĞRAFYA DERSİ ÖĞRENCİLER İÇİN UNUTULMAZ VE İLHAM VERİCİ BİR ÖĞRENME DENEYİMİNE DÖNÜŞÜRKEN, ADÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI’NDAN ARŞ. GÖR. ALAATTİN ARIKAN, SANAL GERÇEKLİK (VR) TEKNOLOJİSİNİ DERSE ENTEGRE EDEREK 10. SINIF ÖĞRENCİLERE GELECEĞİN EĞİTİM ANLAYIŞINI SAHAYA TAŞIYAN ÖRNEK BİR UYGULAMA SUNDU.