Antalya Turizminde 2023'te Avrupa Pazarı Hareketleniyor
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, bu yıl Avrupa pazarı için Antalya turizminin hareketli geçeceğini ifade etti. Kavaloğlu, "Alman ve İngiliz pazarı bu yılı artıda tamamlayacak," dedi.
Kavaloğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türk turizmcileri olarak Almanya'nın başkenti Berlin'de düzenlenen Berlin Uluslararası Turizm Borsası Fuarı'ndan (ITB Berlin) olumlu beklentilerle döndüklerini belirtti. ITB Berlin'le ilgili yaptığı değerlendirmede, "Bu fuar ile turizm sezonunun nasıl olacağının yüzde 90 şekillendiğini" belirtti.
Rusya-Ukrayna savaşı sürecinin, Türk turizmine olumlu etki yaratabileceğini savunan Kavaloğlu, “Ukraynalılar, kendi ülkelerinden gelemiyor, Avrupa üzerinden gelip tatil yapıyorlar. Rusya'nın bir numaralı turizm destinasyonu olmamız dolayısıyla, Rusların refah seviyesinin yükselmesiyle bu yıl daha rahat tatile çıkacaklarını düşünüyoruz,” diye ekledi.
Nisan Ayında Turist Sayısında Artış Bekleniyor
Kavaloğlu, İngiltere ve Almanya pazarlarındaki artışa değinerek, "2025, Avrupa pazarı için çok hareketli geçecek. İngiltere'den gelen turist sayısı 1,5 milyonun üzerine çıkacak, Almanya'dan gelen turist sayısı ise 4 milyona yaklaşacak," ifadelerini kullandı. Paskalya tatilinin marttan nisana kaymasının, Antalya’da bu dönemde daha fazla turist gelmesini sağlayacağını vurguladı.
Kavaloğlu, "30 Nisan’a geldiğimizde, Antalya’ya geçen seneye kıyasla daha fazla turist gelmiş olacak. En hareketli nisan ayını yaşayacağız," şeklinde konuştu. Ayrıca Belçika ve Hollanda gibi Benelüks ülkelerinin tatil periyotlarının yaklaştığı belirtildi.
Yurt içi pazarındaki hareketliliğin de altını çizen Kavaloğlu, iklim şartlarının iyi gittiğini ve Ramazan Bayramı'nda Türk misafirleri ağırlayacaklarını kaydetti. Bu bağlamda, otellerin Ramazan Bayramı ve Paskalya tatili ile yaz sezonunu açacağı bilgisi verildi.
Rekabetçi Yetenek ve Sürdürülebilir Turizm
Antalya Spor Turizm Kültür Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği Başkanı Rıza Perçin de ITB Berlin'de Antalya'ya gösterilen ilginin yoğun olduğunu belirterek, "Almanya, Rusya ve İngiltere pazarlarından gelen erken rezervasyon talepleri bizi olumlu yönde etkiliyor," dedi. Perçin, Türkiye'nin tarihi ve kültürel dinamiklerinin yanı sıra gastronomi, sağlık, spor ve doğa turizminin önemine vurgu yaptı.
Ayrıca, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı'nın artan tanıtım faaliyetleri ile Türkiye'nin özellikle Avrupa ve Orta Doğu pazarlarından daha cazip hale geldiğini belirtti. Fuarlarda sürdürülebilir turizm politikalarının yanı sıra doğa dostu otellerin ve karbon ayak izini azaltmaya yönelik projelerin dikkat çektiği kaydedildi.
Turizmde 2025 yılının Avrupa pazarı için çok hareketli geçmesi bekleniyor. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, konuya ilişkin açıklama yaptı.
Turizmde 2025 yılının Avrupa pazarı için çok hareketli geçmesi bekleniyor. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, konuya ilişkin açıklama yaptı.