DOLAR
34,74 -0,12%
EURO
36,63 -0,29%
ALTIN
2.959,8 -0,1%
BITCOIN
3.427.677,4 0,21%

Ankara'da Trafik Sorununa Çözüm Önerileri: Sıkışıklık Ücretlendirmesi ve Mesai Saati Değişiklikleri

Ankara'da artan trafik yoğunluğu için akademisyenler, sıkışıklık ücretlendirmesi ve mesai saatlerinin değiştirilmesini önerdi.

Yayın Tarihi: 29.11.2024 11:09
Güncelleme Tarihi: 29.11.2024 11:23

Ankara'da Trafik Sorununa Çözüm Önerileri: Sıkışıklık Ücretlendirmesi ve Mesai Saati Değişiklikleri

Artan Trafik Sorununa Çözüm Arayışları

Ankara'da son aylarda artan trafik yoğunluğu, toplu taşıma kullanıcıları ve sürücüler arasında çeşitli çözüm önerilerinin gündeme gelmesine neden oldu. Toplu taşımayı tercih eden vatandaşlar, sefer sıklığının artırılmasını, sürücüler ise trafikte geçen süreyi azaltacak uygulamaların hayata geçirilmesini talep ediyor.

Artan Araç Sayısı ve Etkileri

TÜİK'in 2024 Ekim ayı Motorlu Kara Taşıtları istatistiklerine göre, Ankara'da trafiğe kayıtlı araç sayısı son üç yılda 484 bin artarak 2 milyon 743 bin 498'e ulaşmış durumda. Uzmanlar, 6 Şubat 2023'te Kahramanmaraş'ta meydana gelen depremlerin ardından bu kente göç edenlerin de bu durumu etkileyen faktörler arasında olduğunu belirtiyor.

Sıkışıklık Ücretlendirmesi Teklifi

ODTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Hediye Tüydeş Yaman, özel araç kullanımının artmasının kentlerdeki trafik sorunlarının başlıca nedeni olduğunu ifade ediyor. Yaman, kent merkezine özel araçlarla girişte alınacak bir ücretin, yani sıkışıklık ücretlendirmesinin uygulanmasının trafik yoğunluğunu azaltabileceğini belirtti. Bu yöntemin yurtdışında uygulandığını vurgulayan Yaman, Ankara'da alternatif toplu taşıma seçeneklerinin teşvik edilmesi gerektiğine dikkat çekti.

Kızılay’ın Ulaşım Problemi

Şehir Plancıları Odası Şube Başkanı Ceren Gamze Yaşar, Kızılay'ın şehrin ulaşım ağlarının merkezi olduğuna dikkat çekiyor. Yaşar, tüm ulaşım hatlarının buradan geçiyor olmasının trafik sorununu derinleştirdiğini belirterek, yeni bağlantı noktalarının oluşturulmasının gerektiğini kaydetti.

Trafik Sorunlarında Çok Yönlü Yaklaşımlar

İnşaat Mühendisleri Odası Ankara Şubesi Yönetim Kurulu Üyesi Alp Geyik, trafik sorunlarının sadece artan araç sayısına bağlı olmadığını vurguladı. Türkiye genelinde her bin kişiye 165 otomobil düşerken, Avrupa Birliği ülkelerinde bu sayı 560 olarak karşımıza çıkıyor. Geyik, Ankara'nın büyüyen nüfusu nedeniyle özel araç kullanımının sürdürülebilir bir çözüm olmadığını ifade etti.

Eğitim ve Düzenlemeler Önerisi

ODTÜ Psikoloji Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Bahar Öz, trafik yoğunluğunu azaltabilmek için kurallara uyumun artırılması gerektiğine vurgu yaptı. Öz, farklı disiplinlerin bir arada çalışarak trafik sisteminin iyileştirilmesi için eğitim, denetim ve düzenlemelere ihtiyaç duyulduğunu belirtti.

ABB'nin Trafik Önlemleri

Ankara Büyükşehir Belediyesi Projeler Dairesi Başkanı Seçkin Aşıcı, artan trafik yoğunluğunun büyük oranda deprem sonrası göç hareketlerinden kaynaklandığını belirtti. Aşıcı, Tunalı Hilmi Caddesi ve Bahçelievler 7. Cadde gibi önemli bölgelerde yayaların kullanım alanlarını genişletirken, park ücretleri gibi uygulamalarla araç yoğunluğunu azaltmayı hedeflediklerini bildirdi.

Toplu Taşıma Kullanıcılarının Görüşleri

Özel araçla ulaşım sağlayan bazı Ankaralılar, toplu taşımadaki yetersizliklerden şikayet ediyor. Vatandaşlar, özellikle yoğun saatlerde toplu taşıma araçlarının yetersiz olduğunu ve çoğu zaman araçlarını kullanmak zorunda kaldıklarını ifade ediyor. 38 yaşındaki Murat Sarı, toplu transportun sıkışıklığı nedeniyle özel araca yönelmek zorunda kaldığını dile getirdi.

Trafik sorununa karşı önerilen çözümler, Ankara'nın ulaşım sorununu hafifletmek ve toplu taşıma kullanımını artırmak için önemli adımlar olarak değerlendiriliyor.

Bu İçeriğimiz kaynak olarak Anadolu Ajansını kullanmıştır ve aksiyon.com.tr editör ekibimiz tarafından derlenmiştir.

Ankara'da toplu taşımayı kullanan vatandaşlar, son aylarda kent içi trafikte yaşanan yoğunluğun...

Ankara'da toplu taşımayı kullanan vatandaşlar, son aylarda kent içi trafikte yaşanan yoğunluğun azaltılması için sefer sıklığının artırılmasını, sürücüler ise trafikte geçen süreyi kısaltacak çözümlerin bulunmasını talep ediyor. TÜİK'in 2024 Ekim Ayı Motorlu Kara Taşıtları istatistiklerine göre, Ankara'da son üç yılda trafiğe kayıtlı araç sayısı 484 bin artarak 2 milyon 743 bin 498'e ulaştı. İnşaat Mühendisleri Odası Ankara Şube Yönetim Kurulu Üyesi Alp Geyik, konuya ilişkin AA muhabirine açıklamada bulundu.

Ankara'da toplu taşımayı kullanan vatandaşlar, son aylarda kent içi trafikte yaşanan yoğunluğun...

Ankara'da toplu taşımayı kullanan vatandaşlar, son aylarda kent içi trafikte yaşanan yoğunluğun azaltılması için sefer sıklığının artırılmasını, sürücüler ise trafikte geçen süreyi kısaltacak çözümlerin bulunmasını talep ediyor. TÜİK'in 2024 Ekim Ayı Motorlu Kara Taşıtları istatistiklerine göre, Ankara'da son üç yılda trafiğe kayıtlı araç sayısı 484 bin artarak 2 milyon 743 bin 498'e ulaştı. İnşaat Mühendisleri Odası Ankara Şube Yönetim Kurulu Üyesi Alp Geyik, konuya ilişkin AA muhabirine açıklamada bulundu.