Erzurum'da Sıfır Atık kapsamında doğa temizliği yapıldı

Erzurum'da 'Sıfır Atık ile Doğaya Saygı Duy' projesi çerçevesinde düzenlenen temizlikte gönüllüler Prof. Dr. Fuat Tanrıverdi Koruluğu'nda 2 tonun üzerinde atık topladı.

Yayın Tarihi: 26.06.2026 09:25
Güncelleme Tarihi: 26.06.2026 09:25

Erzurum'da Sıfır Atık kapsamında doğa temizliği yapıldı

Erzurum'da Sıfır Atık kapsamında doğa temizliği yapıldı

Erzurum Büyükşehir Belediyesi, çevreye duyarlı şehircilik anlayışı doğrultusunda sürdürülebilir çevre politikalarına katkı sunmaya devam ediyor. Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Sayın Emine Erdoğan’ın himayelerinde yürütülen ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile OPET iş birliğinde hayata geçirilen 'Sıfır Atık ile Doğaya Saygı Duy' Projesi kapsamında Erzurum’da çevre temizliği etkinliği düzenlendi.

Etkinlik ve katılımcılar

Prof. Dr. Fuat Tanrıverdi Koruluğu’nda gerçekleştirilen programa Erzurum Vali Yardımcısı Mehmet Faruk Kazdal, Erzurum Büyükşehir Belediye Başkan Başdanışmanı Hüseyin Koçan, OPET Sürdürülebilirlik ve Kurumsal İletişim Lideri Gül Altan Yeltik, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürü Ali Laloğlu ile çok sayıda gönüllü katıldı. Etkinlikte gönüllülerle birlikte yürütülen temizlik çalışmaları alanın temizlenmesini ve atıkların ayrıştırılarak geri dönüştürülmesini hedefledi.

Belediye yetkililerinin değerlendirmesi

Çevre temizliğine katılan Erzurum Büyükşehir Belediye Başkan Başdanışmanı Hüseyin Koçan, çevreye sahip çıkmanın ortak bir sorumluluk olduğunu vurgulayarak, 'Sıfır Atık anlayışı yalnızca geri dönüşümden ibaret değildir' dedi. Koçan sözlerinde, "Çevreyi korumak bir günlük faaliyet değil, gelecek nesillere karşı taşıdığımız sorumluluğun en önemli göstergelerinden biridir. Sıfır Atık anlayışı; kaynaklarımızı verimli kullanmayı, israfı önlemeyi ve doğayla uyumlu bir yaşam kültürünü benimsemeyi esas almaktadır. Erzurum Büyükşehir Belediyesi olarak çevreyi koruyan, doğal kaynakları önceleyen ve sürdürülebilir şehircilik anlayışını güçlendiren projeleri kararlılıkla hayata geçirmeye devam ediyoruz." ifadelerine yer verdi.

Projenin kapsamı ve sonuçları

Proje, Türkiye’nin yedi bölgesinde yürütülen çalışmalar kapsamında yaklaşık 9 bin 500 kilometrelik güzergâhta uygulandı. Düzenlenen çevre temizliği etkinlikleri sonucu iki ay içerisinde 2 tonun üzerinde atık toplanarak geri dönüşüme kazandırıldı. Etkinlikler, çevre bilincinin toplumun farklı kesimlerine yayılmasına katkı sağladı.

Katılımcılar doğaya bırakılan atıkları toplayarak ayrıştırdı ve geri dönüşüm sürecine dahil edilmesini sağladı; bu çalışmalar belediyenin sürdürülebilirlik hedefleriyle uyumlu şekilde devam edecek.

ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ, ÇEVREYE DUYARLI ŞEHİRCİLİK ANLAYIŞI DOĞRULTUSUNDA SÜRDÜRÜLEBİLİR...

ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ, ÇEVREYE DUYARLI ŞEHİRCİLİK ANLAYIŞI DOĞRULTUSUNDA SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVRE POLİTİKALARINA KATKI SUNMAYA DEVAM EDİYOR.

ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ, ÇEVREYE DUYARLI ŞEHİRCİLİK ANLAYIŞI DOĞRULTUSUNDA SÜRDÜRÜLEBİLİR...

Yazar
EDİTÖR

Fatma Öztürk

Merhaba, ben Fatma Öztürk. 26 yaşındayım, İzmir. aksiyon.com.tr Gündem için yerel yönetimler ve şehir haberlerini takip ediyorum. Benim önceliğim insan hikayeleri ve toplumsal sorunlar. Vatandaşın sesini duyurmayı seviyorum, empati yeteneğimin yüksek olduğunu söylerler.