ABD'de Siber Pazartesi Harcamaları Artış Gösterdi
ABD'de online alışverişe olan ilginin arttığı Siber Pazartesi günü, tüketicilerin internet üzerinden yaptığı harcama tutarı, bu yıl geçen yıla kıyasla yüzde 7,3 artarak 13,3 milyar dolara ulaştı.
Adobe Analytics'in verilerine göre, bu yılki Siber Pazartesi harcamaları, tahminlerin de üzerinde gerçekleşerek 13,2 milyar dolarlık öngörüyü aştı. Tüketicilerin mağazalarda sağlanan fırsatlar ve promosyonlardan faydalandığı bu günde yapılan harcamalar, önemli bir alışveriş trendine işaret ediyor.
Beş Günlük Online Alışveriş Dönemi
Tüketicilerin, Şükran Günü'nden Siber Pazartesi'ye kadar geçen beş günlük süreçte yaptığı online harcamalar, geçen yıla göre yüzde 8,2 artarak toplamda 41,1 milyar dolara ulaştı. Bu süre zarfında, tüketicilerin
- Şükran Günü'nde yapılan harcamalar yüzde 8,8 artışla 6,1 milyar dolara yükseldi,
- Black Friday'de ise %10,2 artışla 10,8 milyar dolara çıktı.
Alışverişin Yüzde 197 Milyon Kişiye Ulaşması Bekleniliyor
ABD Ulusal Perakendeciler Birliği (NRF), Şükran Günü'nden Siber Pazartesi'ye kadar olan dönemde 197 milyon kişinin alışveriş yaptığını tahmin ediyor. Bu dönem, kasım ayının 4'üncü perşembesinde kutlanan Şükran Günü ile başlayarak, Black Friday, Küçük İşletmeler Cumartesi'si ve Siber Pazartesi ettikten sonra Noel ve Yılbaşı Gecesi ile devam eden tatil sezonunu kapsıyor.
Bu süre zarfındaki perakende satışları, büyük perakendeciler için yılın en kazançlı dönemi olarak değerlendiriliyor ve Amerikalı tüketicilerin ekonomik durumu hakkında bir gösterge oluşturuyor.