AB ülkelerinde Tesla satışlarındaki gerileme sürüyor
Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verileri, Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde Tesla markalı otomobil satışlarının gerilemeye devam ettiğini gösterdi. Ağustos ayında satışlar geçen yılın aynı dönemine göre belirgin bir düşüş kaydetti.
ACEA verileri: Ağustos verileri
ACEA'nın açıkladığı verilere göre, geçen yıl ağustos ayında 12 bin 966 olan AB ülkelerindeki Tesla satışları, bu yılın aynı döneminde 8 bin 220'ye geriledi. Bu, aylık bazda yüzde 36,6'lık bir düşüşe karşılık geliyor ve markanın AB pazarındaki düşüşünün 8'inci ay olarak kayda geçtiğini gösteriyor.
Ara dönem verileri: Ocak–Ağustos
Ocak–ağustos dönemine bakıldığında da gerileme sürüyor. Geçen yılın aynı döneminde AB ülkelerinde toplam Tesla satışı 150 bin 37 iken, bu yılın ocak-ağustos döneminde satışlar 85 bin 673 seviyesinde kaldı. Bu, söz konusu dönemde satışların yüzde 42,9 azalması anlamına geliyor.
Pazar payındaki değişim
Markanın AB'deki toplam yeni otomobil satışlarındaki payı da geriledi. Ağustosta pazar payı %2'den %1,2'ye düşerken, ocak-ağustos döneminde şirketin AB piyasasındaki payı %2,1'den %1,2'ye indi.
AB dışı Avrupa ve İngiltere verileri
AB üye ülkeleri ile birlikte Avrupa Serbest Ticaret Birliği'ne (EFTA) üye İsviçre, Norveç ve İzlanda ile İngiltere'yi kapsayan verilerde de düşüş izlendi. Ağustosta toplam Tesla satışları geçen yılın aynı ayına göre yüzde 22,5 azalarak 14 bin 831'e, ocak-ağustos döneminde ise yüzde 32,6 gerileyerek 133 bin 857'ye indi.
Niteliksel değerlendirme
Rakamlar, Tesla'nın Avrupa ülkelerindeki satış performansının yıl başından beri gerilediğini ortaya koyuyor. Son dönemde şirketin kurucusu Elon Musk'ın bazı siyasi iş birlikleri ve tartışmalı davranışlarının, Avrupalı tüketiciler ve kamuoyunda firmayla araya mesafe konmasına neden olduğuna ilişkin değerlendirmeler de raporda yer aldı.
ACEA'nın açıkladığı veriler, Tesla'nın AB ve genişletilmiş Avrupa pazarlarındaki yakın dönemdeki trendini sayısal olarak ortaya koyuyor; gelecek dönemlerde satış ve pazar payı dinamiklerinin nasıl şekilleneceği, şirket stratejileri ve pazar tepki faktörlerine bağlı olarak takip edilecek.