Züccaciye sektörü, 2024 yılında 5,56 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirerek önceki yıla göre %1,2'lik bir artış sağladı. Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER) tarafından yapılan açıklamaya göre, Türkiye, dünya züccaciye pazarında ilk 10'da yer almakta ve başta İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya ve ABD olmak üzere birçok ülkeye ürünler göndermektedir.
Sektör, toplamda 12,5 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip olup, bu büyüklüğün %50'si ihracat, %50'si iç pazar payıdır. 2024 yılı, ilk 6 ayında %4,46 gerileme kaydeden ihracat, ikinci yarıda sağlanan büyüme ile %1,12 artışla tamamlandı.
ZÜCDER Başkanı Mesut Öksüz, dövizdeki durağanlık, çevre ülkelerdeki savaşlar ve küresel ekonomik zorluklara rağmen züccaciye sektörünün ihracatta artış elde ettiğine dikkat çekti ve şunları ifade etti: "Birçok sektörün küçüldüğü bir dönemde züccaciye sektörü olarak başarımızı sürdürüyoruz."
Öksüz, Türkiye'nin en fazla ihracat gerçekleştirdiği ülkenin İngiltere olduğunu belirtti ve Türkiye’nin cam ve porselen sektöründeki markalarının uluslararası alanda tanındığını vurguladı. "Sektör olarak camdan porselene 8 alanda temsilciliğimiz var. 20 yıldır dernek olarak yapmış olduğumuz Üretici-Marka Buluşmaları ve ZÜCHEX fuarları gibi organizasyonların ihracata olan katkılarını raporlarda net bir şekilde görmekteyiz." şeklinde konuştu.