
Yozgat'ta Acil Durumlar için Telefonla İlk Yardım Eğitimi
Yozgat'ta 112 Acil Çağrı Merkezinde görevli komuta kontrol merkezi personeli, acil durumlarda ekiplerin vakaya ulaşacağı süre zarfında, özellikle ilk yardım bilgisi olmayan hasta yakınlarına telefondan müdahale etmenin yollarını öğretiyor.
Eğitim Süreci ve Hedefleri
İl Sağlık Müdürlüğü bünyesinde, 112 Acil Çağrı Merkezinde çalışan 12 personel ve 5 doktor, Sağlık Bakanlığı tarafından sağlanan tıbbi acil çağrı yönetimi komuta kontrol merkezi eğitimi aldı. Eğitim sürecinde, senaryo gereği bir alışveriş merkezinde boğazına cisim kaçan hasta rolünü canlandıran eğitimciler, teorik ve uygulamalı eğitimlerle olası acil vakalara hazırlanıldı.
Öğretilen Temel Bilgiler
Eldeki 4 günlük eğitimle, 112 Acil Sağlık ekiplerinin vakaya ulaşacağı süre içinde, ilk yardım bilgisi yetersiz olan hasta yakınlarına doğru müdahale yöntemleri gösteriliyor. İl Sağlık Müdürlüğü 112 Eğitim Birimi sorumlusu Çilem Hazer, AA muhabirine yaptığı açıklamada, eğitimlerin Sağlık Bakanlığı koordinesinde gerçekleştirildiğini ifade etti.
Eğitimdeki Destekler
Amasya ve Çankırı’dan gelen eğitmenlerin katkılarıyla düzenlenen eğitimlerde, çağrı karşılayan personelin vaka ile iletişimini geliştirmesi, stres yönetimi, etik kurallar ve tıbbi acil çağrı algoritmalarının uygulanmasına dair birçok alanda teorik ve uygulamalı bilgiler sağlandı.
Hayat Kurtaran Bilgiler
Çilem Hazer, vaka ihbarı yapan ve ilk yardım bilgisi olmayan kişilere sağlık ekiplerinin vakaya intikal edeceği süreçte doğru müdahaleyi öğretmeyi hedeflediklerini ve bu sürecin hayat kurtarıcı olabileceğini vurguladı. Çankırı 112 Komuta Kontrol Merkezi sorumlusundan Alev Çakıcı, telefonda yapılacak doğru müdahalelerin zaman kaybettirmeden hayat kurtarabileceğine dikkat çekti.
Amasya’dan gelen acil tıp teknisyeni İlkay Satılmış ise erken müdahalenin yaşam kurtarma üzerindeki önemini dile getirdi.
Yozgat'ta 112 Acil Çağrı Merkezinde görevli komuta kontrol merkezi personeli, ekiplerin vakaya ulaşacağı süre içinde, özellikle ilk yardım bilgisi olmayan hasta yakınlarına telefonda vakaya nasıl müdahale edebileceğini öğretiyor.
Yozgat'ta 112 Acil Çağrı Merkezinde görevli komuta kontrol merkezi personeli, ekiplerin vakaya ulaşacağı süre içinde, özellikle ilk yardım bilgisi olmayan hasta yakınlarına telefonda vakaya nasıl müdahale edebileceğini öğretiyor.