Bist 100
10.643,58 3%
DOLAR
32,21 -0,22%
EURO
35,12 -0,22%
ALTIN
2.492,01 1,55%

YouTube, ABD'deki en büyük ödemeli TV hizmetlerinden biri haline geldi!

20 yıla yakın bir süredir TV alanında yayınlar yapmayı planlayan Google, şimdi YouTube TV ile ABD'deki en büyük ödemeli TV hizmetlerinden biri haline geldi.

Yayın Tarihi: 07.02.2024 17:37
Güncelleme Tarihi: 07.02.2024 17:43

YouTube, ABD'deki en büyük ödemeli TV hizmetlerinden biri haline geldi!

YouTube CEO'su Neal Mohan, yaptığı açıklamada, geleneksel ödemeli TV gibi düzinelerce kanaldan oluşan bir paket satan YouTube TV'nin artık 8 milyondan fazla abonesi olduğunu duyurdu. Bu rakam YouTube'u, her biri 14.1 milyonluk Charter ve Comcast ile yaklaşık 11 milyonluk DirecTV'nin ardından ülkedeki en büyük dördüncü ödemeli TV hizmeti yapıyor.

YouTube abone sayılarını en son 2022 yılında, YouTube TV'nin 5 milyon müşterisi varken açıklamıştı. Geçen sonbaharda NFL'nin Pazar Ticket hizmetini temel TV kanalları paketine bir eklenti olarak satmaya başladığında muhtemelen anlamlı bir destek aldı.

YouTube ve sahibi Google'ın TV'yi ve onun abonelikler ve reklamlar gibi muazzam iki gelir akışlarını kırmaya çalışma konusunda ısrarlı ve sabırlı olduğunu gösteriyor.

youtube

GOOGLE’IN TV SEKTÖRÜNDE BÜYÜMESİ MANTIKLI MI?

Google, ilk olarak 2007 yılında TV-reklam sektörüne girmeyi denedi ve daha sonra hâlâ çeşitli şekillerde var olan kendi TV işletim sistemini kurmaya çalıştı.

Ancak Google, TV reklamlarını kendi başına nasıl çözeceğini asla bulamadı. Sonunda, 2017'de, tıpkı diğerleri gibi bir TV kanalı paketi satmaya karar verdi ve o zamandan beri istikrarlı bir şekilde büyüdü.

YouTube TV büyüdükçe, geleneksel ödemeli TV küçüldü. Bunun nedeninin kısmen, birçok kuşak video izleyicisinin ya kabloyu kesmesi ya da ilk etapta hiç almaması olduğu ve kısmen de Comcast gibi bazı ödemeli TV sağlayıcılarının müşterileri ödemeli TV'yi tutmaya ya da almaya ikna etmeye çalışmayı bırakması olduğu belirtildi.

Öte yandan, eğer geleneksel ödemeli TV küçülen bir sektörse, Google'ın büyümeye çalışmasının iyi bir fikir olup olmadığı sorusu akıllara geldi.

Google'a göre cevap evet gibi görünüyor. Uzmanlar, ABD futbol ligi maçlarını satmak için yaptığı yıllık 2 milyar dolarlık anlaşmaya bakmak gerektiğini söylüyor. Muhtemelen televizyon için para ödeyen 70 milyonluk bir dünya bulunuyor ve Google, daha azına sahip olmaktansa daha fazlasına sahip olmayı tercih ediyor.