DOLAR
42,8 0%
EURO
50,14 -0,01%
ALTIN
5.972,47 0,01%
BITCOIN
3.777.444,62 -0,27%

Yolcular Hava Yolu Şikayetlerini Çevrim İçi İletebilecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, yolcuların şikayetlerini çevrim içi iletebileceği yeni sistemi duyurdu.

Yayın Tarihi: 31.03.2025 12:25
Güncelleme Tarihi: 31.03.2025 12:36

Yolcular Hava Yolu Şikayetlerini Çevrim İçi İletebilecek

Yeni Dijital Sistemle Yolcu Şikayetleri Kolaylaşıyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından yolcuların tüm taleplerini çevrim içi yapabilecekleri yeni bir sistemin devreye alındığını açıkladı.

Uraloğlu, yaptığı yazılı açıklamada, SHGM'nin Yeni Sivil Havacılık Modeli çerçevesinde havacılık sektöründe denetimsiz bir alan bırakmayarak tüm süreçleri merkezileştirmenin hedeflendiğini vurguladı. Yeni sistem, "Kurumsal Dönüşüm Merkezi- Kurumsal Kaynak Planlama (KDM-ERP)" kapsamında yer alan "Yolcu Hakları Modülü" ile hayata geçirildi.

Bakan Uraloğlu, yolcuların şikayet ve taleplerinin artık ctm.shgm.gov.tr adresi üzerinden tek noktadan ve tamamen dijital bir şekilde yönetilebileceğini belirtti. "Yolcular taleplerini işletmeye ve ardından idareye iletmek zorunda kalmadan, tek tıkla süreci başlatabilecek" dedi.

KDM-ERP sistemi aracılığıyla yapılan başvuruların öncelikle hava yolu şirketi tarafından değerlendirileceğini ifade eden Uraloğlu, anlaşmazlık durumunda ise sürece doğrudan SHGM'nin dahil olacağını kaydetti. Bu sistemin başvuru süreçlerini hızlandırarak taleplerin daha kısa sürede sonuçlanmasını sağlayacağına dikkat çekti.

Uraloğlu, "Fiziki evrak ve e-posta devri kapandı. Yolcular tüm taleplerini KDM-ERP sistemi üzerinden çevrim içi olarak gerçekleştirecek" şeklinde değerlendirmede bulundu. Ayrıca, yeni sistemin havacılıkla ilgili tüm süreçleri kapsayacağını ve sektörde denetimsiz bir alan bırakmayacağını ifade etti.

Başvuru Sayısında Artış Bekleniyor

Geçen yıl SHGM'ye ulaşan yolcu başvuru sayısının 18 bin civarında olduğunu belirten Uraloğlu, yeni sistemle bu sayının yıllık olarak 1 milyona çıkmasını beklediklerini aktardı.

Bakan Uraloğlu, Türkiye'nin kurduğu sistemin, Avrupa Birliği ülkelerindeki uygulamalardan daha kapsamlı olduğunu belirterek, "Yolcuların haklarını koruyarak dijitalleşmede öncü bir model geliştirdik" ifadelerini kullandı.

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), Yeni Sivil Havacılık Modeli çerçevesinde havacılık...

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), Yeni Sivil Havacılık Modeli çerçevesinde havacılık sektöründe yolcuların tüm talep ve şikayetlerini çevrim içi yapabilecekleri yeni bir sistemi devreye aldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, konuya ilişkin açıklama yaptı.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı