DOLAR
42,72 -0,03%
EURO
50,24 -0,19%
ALTIN
5.954,2 0,1%
BITCOIN
3.702.409,48 -0,67%

YİMER 157, 10 yılda 15 bin 728 kişinin kurtarılmasına aracılık etti

YİMER 157, 20 Ağustos 2015'ten bu yana 42 milyon dakikalık görüşme ve 995 acil çağrı ile 15 bin 728 kişinin kurtarılmasına aracılık etti.

Yayın Tarihi: 20.08.2025 11:09
Güncelleme Tarihi: 20.08.2025 11:09

YİMER 157, 10 yılda 15 bin 728 kişinin kurtarılmasına aracılık etti

YİMER 157, 10 yılda 15 bin 728 kişinin kurtarılmasına aracılık etti

CEM DAĞISTANLI / MUHAMMED NURİ ERDOĞAN - Göç İdaresi Başkanlığı bünyesindeki Yabancılar İletişim Merkezi (YİMER) 157, 20 Ağustos 2015'te kurulduktan sonra bilgi hizmetinin ötesine geçerek acil durumlarda müdahale aracı haline geldi.

Kuruluş ve görev

YİMER, Türkiye'de yaşayan yabancıların doğru, güvenilir ve hızlı bilgiye erişimini sağlama amacıyla kuruldu. Merkez, yalnızca bilgilendirme yapmakla kalmayıp, acil yardım çağrılarına cevap vererek ilgili birimlerle hızlı koordinasyon sağlıyor.

Acil müdahaleler ve istatistikler

Göç İdaresi Başkanı Hüseyin Kök'ün verdiği bilgiye göre YİMER bugüne kadar 42 milyon dakikalık görüşme gerçekleştirdi ve 995 acil durum çağrısı aldı. Bu çağrılar neticesinde 15 bin 728 kişinin kurtarılmasına doğrudan aracılık edildi. Kök, YİMER'e 157 arandığında ve "1" tuşlandığında bir uzmanın çağrıyı yanıtladığını, olayın aciliyetine göre kolluk veya sağlık birimlerine yönlendirildiğini vurguladı.

Kök, "Bilgilendirmenin ötesinde, bir çağrıyı yanıtlayıp onun hayatta kalmasını sağlıyorsanız, bu bizim için büyük bir gurur vesilesi, büyük bir mutluluk." ifadelerini kullandı.

Hizmet kanalları ve diller

YİMER, şu an Türkçe, İngilizce, Farsça, Arapça ve Rusça olmak üzere beş dilde 7/24 hizmet veriyor. Kök, merkeze yalnızca telefonla değil, sosyal medya, e-posta, WhatsApp veya mektupla da ulaşılabileceğini belirtti ve "Bütün kanallar açık. Yeter ki yabancılar ulaşmak istesin." dedi.

Çağrı konuları

YİMER'e gelen talepler ağırlıklı olarak ikamet işlemleri ve günlük yaşamı kolaylaştıran konular üzerine yoğunlaşıyor. Kök, sık sorulan konuları şu örneklerle açıkladı: "Nasıl telefon hattı alabilirim, nasıl banka hesabı açtırabilirim, üniversitenin istediği belgeler nelerdir, sağlık ve sosyal yardımlara nasıl ulaşabilirim." Merkezde çalışan personelin konunun uzmanı olarak empatiyle çözüme odaklandığı kaydedildi.

Uluslararası ödüller ve gelecek hedefleri

YİMER'in çalışmaları uluslararası alanda da karşılık buldu; Başkan Kök, merkezin bugüne kadar 9 ödül aldığını belirtti. Gelecek hedefleri arasında teknolojik altyapıyı ve yapay zeka ile analiz yeteneklerini güçlendirmek ve hizmet verilen dil sayısını beşten yediye çıkarmak yer alıyor.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı