DOLAR
42,69 0%
EURO
50,2 -0,1%
ALTIN
5.908,38 -0,18%
BITCOIN
3.669.880,8 3,04%

Yemeksepeti, Türkiye’nin Lovemark’ları 2025 Araştırmasında 'Online Yemek Sipariş' Lovemark’ı Seçildi

MediaCat ve Ipsos'un 2 bin kişilik araştırmasına göre Yemeksepeti, 'Online Yemek Sipariş Markası' kategorisinde Lovemark seçildi; Lovemark endeksi 4 puan yükseldi.

Yayın Tarihi: 14.11.2025 13:11
Güncelleme Tarihi: 14.11.2025 13:11

Yemeksepeti, Türkiye’nin Lovemark’ları 2025 Araştırmasında 'Online Yemek Sipariş' Lovemark’ı Seçildi

Yemeksepeti, Türkiye’nin Lovemark’ları 2025 Araştırmasında 'Online Yemek Sipariş' Lovemark’ı Seçildi

MediaCat ve Ipsos işbirliğiyle hazırlanan 'Türkiye’nin Lovemark’ları 2025' araştırması sonuçlarına göre Yemeksepeti, 'Online Yemek Sipariş Markası' kategorisinde tekrar Lovemark unvanını kazandı. Platform, geçen yıla göre Lovemark endeksinde 4 puan artış kaydetti ve böylece tüketiciler nezdindeki konumunu pekiştirdi.

Araştırma ve metodoloji

Araştırma, Türkiye’yi temsil eden 2 bin kişilik örneklem üzerinden yürütüldü. Markaların tüketicilerin zihnindeki ve kalbindeki yerini ölçen çalışmada dört temel kriter göz önüne alındı: zihin payı (akla ilk gelen marka olma), duygusal yakınlık derecesi, beklenti ve ihtiyaçları karşılama düzeyi ile tüketiciler için vazgeçilmezlik düzeyi. Bu kriterlerin belirli ağırlıklarla Yapısal Eşitlik Modeli (SEM) kullanılarak analiz edilmesiyle Lovemark skoru hesaplandı.

Marka performansı ve iletişim etkisi

Açıklamaya göre Yemeksepeti’nin yeniden Lovemark seçilmesi, markanın tüketicilerle kurduğu bağın gücünü ortaya koyuyor. Son dönemde öne çıkan 'Keyfin Yerine Gelsin' iletişim yaklaşımının, markaya duyulan sevgi ve akla ilk gelen marka olma skorlarında istikrarlı yükselişe katkı sağladığı belirtildi. Bu yaklaşım, hem duygusal yakınlığı hem de kullanım tercihlerini destekleyici bir rol oynadı.

Sektörel ve kullanıcı bazlı çıkarımlar

Yemeksepeti’nin elde ettiği güçlü performans, platformun sektördeki lider konumunu yeniden teyit ediyor. Lovemark statüsü, kullanıcı sadakati, marka tercihinde öncelik ve iletişim etkinliği gibi alanlarda rekabet avantajı sağlayabilir. Araştırma sonuçları, markaların tüketicilerle süreklilik arz eden duygusal bağlantılar kurmasının önemini vurguluyor.

Sonuç olarak Yemeksepeti, MediaCat ve Ipsos'un 2025 araştırmasında 'Online Yemek Sipariş Markası' kategorisinde Lovemark seçilerek kullanıcıların nezdinde güçlü bir konum sergiledi ve Lovemark endeksinde kayda değer bir artış gösterdi.

MEDİACAT VE IPSOS İŞBİRLİĞİYLE HAZIRLANAN TÜRKİYE’NİN LOVEMARK’LARI 2025 ARAŞTIRMASINA GÖRE...

MEDİACAT VE IPSOS İŞBİRLİĞİYLE HAZIRLANAN TÜRKİYE’NİN LOVEMARK’LARI 2025 ARAŞTIRMASINA GÖRE YEMEKSEPETİ, ‘ONLİNE YEMEK SİPARİŞ MARKASI’ KATEGORİSİNDE LOVEMARK SEÇİLDİ. PLATFORM, BU YIL ÜÇÜNCÜ KEZ TÜRKİYE’NİN EN SEVİLEN MARKALARINDAN BİRİ OLURKEN, GEÇEN YILA KIYASLA LOVEMARK ENDEKSİNDEKİ PUANINI 4 PUAN YÜKSELTTİ.

Yazar
EDİTÖR

Esra Şimşek

Ben Esra Şimşek, 27 yaşındayım, İstanbul. aksiyon.com.tr Finans kategorisinde makro ekonomi ve bankacılık sektörünü analiz ediyorum. Hasan'ın aksine ben daha ciddi, kurumsal ve tamamen verilere dayalı bir yazı stiline sahibim. Piyasa analizleri benim işim.