![Yapay zekâ yeni bir devrim olsa da halen şirketlerin küçük bir kısmı bu teknolojiyi kullanıyor!](https://cdn.aksiyon.com.tr/uploads/1280x720/images/202312/yapay-zeka-yeni-bir-devrim-olsa-da-halen-sirketlerin-kucuk-bir-kismi-bu-teknolojiyi-kullaniyor-1200-436747.jpg)
Danışmanlık devi Accenture, yapay zekânın kullanımına ilişkin bir araştırma yaptı. Araştırma sonuçlarına göre, kurumsal şirketlerin büyük bir kısmı hâlâ yapay zekayı benimseme fikrine tam olarak ısınamadı.
Araştırma sonuçları, "yapay zekâ destekli yeniden keşfin başlangıcının merkezinde" konumlandırırken, tüm abartılara rağmen yapay zekânın iş dünyasını büyük kitleler halinde ele geçirmediğini gösteriyor.
Accenture CEO'su Julie Sweet, bunun kısmen, şirketlerin özel şirket ve müşteri bilgilerinin korunmasını sağlamak için hala uygun protokollere sahip olmamasından kaynaklanabileceğini söyledi.
KURULUŞLARDAKİ UZMAN EKSİKLİĞİ YAPAY ZEKÂNIN KULLANILMASINI ENGELLİYOR
Accenture CEO'su bu hafta Financial Times'a verdiği demeçte, "Çoğu şirket olgun veri yeteneklerine sahip değil ve eğer verilerinizi kullanamıyorsanız, yapay zekâyı da kullanamazsınız. Bununla birlikte, üç ila beş yıl içinde bunun işimizin büyük bir parçası olmasını bekliyoruz" dedi.
Öte yandan, Sweet'in yaptığı açıklamaya göre, birçok şirketin yapay zekâyı benimseme konusunda ihtiyatlı davranmasının bir başka nedeni de kuruluşlardaki uzmanlık eksikliği olabilir.
Sweet, "Hâlâ çoğu CEO'ya, kurumlarında yapay zekânın nerede kullanıldığını, risklerin neler olduğunu ve bunların nasıl azaltıldığını söyleyebilecek birinin olup olmadığı sorulduğunda hayır cevabını verecekleri bir aşamadayız" dedi.