DOLAR
42,69 -0,24%
EURO
50,19 -0,06%
ALTIN
5.894,62 -0,73%
BITCOIN
3.846.728,29 1,57%

Yapay Zeka Teknolojileri, Müşteri Deneyimi Yönetiminde Devrim Yaratıyor

MDYD Başkanı Banu Hızlı, yapay zeka ve dijital dönüşümün 2025'e kadar müşteri deneyiminde büyük değişimler getireceğini vurguladı.

Yayın Tarihi: 28.12.2024 12:55
Güncelleme Tarihi: 28.12.2024 12:55

Yapay Zeka Teknolojileri, Müşteri Deneyimi Yönetiminde Devrim Yaratıyor

Yapay Zeka ve Dijital Dönüşümle Yeni Bir Dönem

Müşteri Deneyimi Yönetimi ve Teknolojileri Derneği (MDYD), yaptığı "Müşteri Deneyimi Yönetimi Araştırması" ile yapay zeka ve dijital dönüşüm odaklı iş modellerinin önemini gözler önüne serdi. Araştırmaya göre, şirketlerin rekabette avantaj elde etmeleri için bu doğrultuda adım atmaları hayati bir gereklilik haline geldi.

Ekonomik Koşullar ve Yeni Stratejiler

Son dönemde tüm dünyayı etkileyen ekonomik dalgalanmalarla beraber, şirketler yeni değer yaratma çabası içerisine girmiş durumda. Maliyet optimizasyonu ve teknoloji entegrasyonu, artık müşteri deneyimi stratejilerinin merkezine yerleşmiş bulunuyor.

Banu Hızlı'nın Açıklamaları

MDYD Yönetim Kurulu Başkanı Banu Hızlı, 2025'in müşteri deneyimi yönetiminde köklü dönüşümlere sahne olacağını belirtti. Hızlı, firmaların değişen müşteri davranışlarına uyum sağlayarak yapay zekayı süreçlerine entegre etmesi gerektiğinin altını çizdi.

Banu Hızlı, sadece teknolojik yatırımların yeterli olmadığını, aynı zamanda çalışanların adaptasyon ve eğitim süreçlerinin de önem taşıdığını vurguladı: "Teknolojiyi etkili bir şekilde iş süreçlerine entegre edemeyen firmalar, rekabette geri kalma riskiyle karşı karşıya kalacaktır."

Müşteri Beklentilerinin Yeniden Tanımlanması

Müşteri beklentilerinin yeniden tanımlandığı şu günlerde, esnek iş modellerinin bu dönüşüme destek olması gerektiğini dile getiren Hızlı, yeni nesil çalışma modellerinin hem operasyonel maliyetleri optimize etme fırsatı sunacağını hem de müşteri ve çalışan memnuniyetini artıracağını aktardı.

Banu Hızlı, "Dijital kanalları etkili kullanamayan firmalar, pazar payı kaybıyla karşılaşacak," şeklinde uyarıda bulundu. 2025'in, teknolojik gelişmelerin yanı sıra müşteri deneyiminin bütüncül bir yaklaşımla yeniden tanımlandığı bir yıl olacağını belirtti.

Hızlı, "Dijital dönüşüm ve müşteri deneyimi stratejilerini yenilikçi, esnek ve insan odaklı yaklaşımlar ile desteklemeyen şirketler, rekabette geri kalacak. Şirketlerin 2025'te başarıyı yakalayabilmesi için bugünden harekete geçmeleri gerekiyor," dedi.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı