Bist 100
10.676,65 1%
DOLAR
32,25 0,14%
EURO
35 0,27%
ALTIN
2.406,76 0,37%

X'in Kaliforniya'nın sosyal medya yasasını geçersiz kılma girişimi reddedildi!

Federal yargıç X'in Kaliforniya'nın içerik denetleme yasasının ifade özgürlüğünü ihlal ettiği iddiasını kabul etmedi. İşte detaylar...

Yayın Tarihi: 30.12.2023 10:38
Güncelleme Tarihi: 30.12.2023 10:38

X'in Kaliforniya'nın sosyal medya yasasını geçersiz kılma girişimi reddedildi!

Kaliforniya'daki bir federal yargıç, Elon Musk'ın Kaliforniya'nın sosyal medya yasasını geçersiz kılma girişimini reddetti. Eyaletteki Kaliforniya Yasama Bilgileri’nde yer alan sosyal medya düzenlemesiyle ilgili AB 587 maddesi, X’in Birinci Değişikliği ihlal ettiğini iddia ettiği sosyal şirketlerinin içerik denetleme politikalarını yayınlamalarını gerektiriyor.

ABD Bölge Yargıcı William Shubb, konuya ilişkin olarak, "Bu zorunluluğun Birinci Değişiklik yasası bağlamında haksız ya da gereksiz yere külfetli olduğu görülmemektedir” dedi.

X'in avukatları yasanın anayasaya aykırı olduğunu ve sansüre yol açacağını savunmuştu. Şirket, eylül ayında açtığı davada AB 587'nin X gibi şirketlere anayasal olarak korunan söylemleri kaldırmaları, etkisizleştirmeleri ya da önceliklerini azaltmaları için baskı yapma amacı ve muhtemel etkisi olduğunu yazdı. Şirket, yasanın gerçek amacının "sosyal medya platformlarına, devlet tarafından sorunlu olarak görülen anayasal olarak korunan belirli içerikleri ortadan kaldırmaları için baskı yapmak" olduğunu iddia etti.

elon musk

BAŞSAVCI KARARINI VERDİ

Yargıç Shubb ise konuyla ilgili olarak, "AB 587'nin gerektirdiği raporlar tamamen olgusaldır. Raporlama gerekliliği sadece sosyal medya şirketlerinin, eğer varsa, belirtilen kategorilerle ilgili mevcut içerik denetleme politikalarını tanımlamalarını gerektirmektedir. Gerekli açıklamalar da tartışmaya açık değildir. Raporların 'tartışmalı bir konuyla bir şekilde bağlantılı' olabileceği gerçeği, raporların kendilerini tartışmalı hale getirmez” dedi.

Shubb, Kaliforniya Başsavcısı Rob Bonta, yasanın tüketicilerin haber ve bilgileri tükettikleri ve yaydıkları yerler hakkında bilinçli kararlar verebilmeleri için sosyal medya şirketlerinin içerik denetleme politikaları ve uygulamaları konusunda şeffaf olmalarını gerektiren önemli bir devlet menfaati ile makul bir şekilde ilgili olduğunu gösterme yükünü yerine getirdiği sonucuna vardı.