DOLAR
42,55 0%
EURO
49,62 -0,03%
ALTIN
5.749,88 -0,07%
BITCOIN
3.893.924,09 -0,07%

Vodafone, UEFA Şampiyonlar Ligi ve UEFA Kadın Futbolu'nun resmi sponsoru oldu

Vodafone, UEFA ile yapılan anlaşmayla Şampiyonlar Ligi ve kapsamlı kadın futbolu organizasyonlarını 2030'a kadar destekleyecek; UCL için 2025-26 ve 2026-27'de lisans ortağı olacak.

Yayın Tarihi: 12.09.2025 15:47
Güncelleme Tarihi: 12.09.2025 15:47

Vodafone, UEFA Şampiyonlar Ligi ve UEFA Kadın Futbolu'nun resmi sponsoru oldu

Vodafone, UEFA Şampiyonlar Ligi ve UEFA Kadın Futbolu'nun resmi sponsoru oldu

Vodafone Grubu, UEFA ve UC31 ile yaptığı kapsamlı ortaklık anlaşması çerçevesinde hem UEFA Şampiyonlar Ligi hem de UEFA Kadın Futbolu organizasyonlarının resmi ortağı oldu. Şirketten yapılan açıklamaya göre yeni iş birliği, kadın futbolu ile erkekler düzeyindeki Avrupa futbolunun gelişimini desteklemeye yönelik stratejik bir adımı temsil ediyor.

Anlaşmanın kapsamı

Açıklamada, Vodafone'un 2030'a kadar aşağıdaki organizasyonlara sponsor olacağı belirtildi: UEFA Kadınlar Şampiyonlar Ligi, UEFA Kadınlar EURO 2029, UEFA Kadınlar Futsal EURO 2027, UEFA Kadınlar Uluslar Ligi, Kadınlar Avrupa Elemeleri, UEFA Kadınlar 19 Yaş Altı Şampiyonası ve UEFA Kadınlar 17 Yaş Altı Şampiyonası. Ayrıca Vodafone, telekomünikasyon alanındaki uzmanlığını kullanarak 2025-2026 ve 2026-2027 sezonları için UEFA Şampiyonlar Ligi'nin resmi lisanslı ortağı oldu.

Vodafone'un sponsorluk stratejisi ve mevcut ortaklıkları

Vodafone, marka yatırımlarını müşterilerinin tutkuyla takip ettiği alanlarda artırma stratejisini sürdürüyor. Şirket, kısa süre önce duyurduğu Borussia Dortmund sponsorluğu ile birlikte üst düzey sponsorluk portföyünü genişletti. Uzun yıllardır devam eden spor ortaklıkları arasında The Championships Wimbledon ve The All England Lawn Tennis & Croquet Club, İskoç Rugby, Galler Rugby Birliği, İrlanda Rugby Futbol Birliği, Türkiye Kadın Voleybolu ve Çekya’nın en büyük koşu serisi olan RunCzech bulunuyor.

Vodafone, ağ yeteneklerini etkinliklerde mobil yoğunluğu azaltmak, taraftarların canlı sporlarla ilgili çevrim içi güncellemelere erişimini kolaylaştırmak ve tepkilerini gerçek zamanlı paylaşmalarını sağlamak gibi yollarla kullanarak, taraftar deneyimini iyileştirmeyi hedefliyor.

Yetkililerin değerlendirmeleri ve beklentiler

Açıklamada görüşlerine yer verilen Vodafone Avrupa Pazarları Üst Yöneticisi (CEO) Ahmed Essam, küresel ölçekte en hızlı büyüyen sporlardan biri olan kadın futboluna sponsor olmaktan heyecan duyduklarını belirtti. UEFA Kadın Futbolu Direktörü Nadine Kessler ise, "Vodafone’un UEFA Kadın Futbolu ailesine katılmasından mutluluk duyuyoruz. Vodafone'un küresel erişimi, oyunu ileri taşımak, kadınlar ve kız çocukları için daha fazla fırsat yaratmak ve dünyanın dört bir yanındaki yeni nesil taraftarlar ile oyunculara ilham vermek için ideal bir iş ortaklığı sağlayacak." ifadelerini kullandı.

UEFA Pazarlamadan Sorumlu İcra Direktörü Guy-Laurent Epstein de Vodafone'u hem UEFA Kadın Futbolu sponsoru hem de UEFA Şampiyonlar Ligi lisans ortağı olarak aralarında görmekten memnuniyet duyduklarını belirterek, Vodafone'un yenilik ve kapsayıcılık anlayışının taraftarları spora daha yakınlaştıracak deneyimler sunmada etkili olacağını vurguladı.

Türkiye perspektifi ve şirket açıklamaları

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, şirketin spora uzun yıllardır düzenli yatırım yapan ve toplumu sporla kucaklayan bir marka olduğunu belirtti. Şahin, "Sporda kadınların yanındayız. Önce kadın futbolunu destekledik, geçmişteki Beşiktaş Vodafone Kadın Futbol Takımı sponsorluğumuz, spor alanındaki önemli projelerimizden biriydi. Şimdi de kadın voleybolunu destekliyoruz. Vodafone Türkiye olarak yaptığımız sponsorluk anlaşması aynı zamanda Türkiye'de kadın sporuna sağlanan en yüksek ve kapsamlı sponsorluk anlaşması oldu." sözleriyle anlaşmanın Türkiye'deki boyutuna dikkat çekti.

Bu anlaşma, Vodafone'un spor sponsorluklarını hem global hem de yerel düzeyde stratejik olarak genişlettiğini gösteriyor. Özellikle kadın futboluna yönelik uzun vadeli taahhütler, oyunun erişilebilirliğini ve alt yapı gelişimini destekleme potansiyeli taşıyor; marka açısından ise daha geniş kitlelerle etkileşimi artıracak mecralar yaratma imkanı sunuyor.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı