DOLAR
42,8 0%
EURO
50,14 -0,01%
ALTIN
5.972,47 0,01%
BITCOIN
3.772.720,14 -0,14%

Viyana'da Çok Dilli Çocuk Yetiştirme Konferansı Gerçekleştirildi

Viyana Yunus Emre Enstitüsü tarafından düzenlenen konferansta çok dilli eğitimin önemi vurgulandı.

Yayın Tarihi: 28.02.2025 23:27
Güncelleme Tarihi: 01.03.2025 00:02

Viyana'da Çok Dilli Çocuk Yetiştirme Konferansı Gerçekleştirildi

Avusturya'nın başkenti Viyana'da, Yunus Emre Enstitüsü (YEE) tarafından "Çok Dilli Çocuk Yetiştirmeye Bilimsel Bir Yaklaşım" konulu bir konferans düzenlendi. Türkiye'nin Viyana Büyükelçiliği Eğitim Müşavirliğiyle işbirliği içinde gerçekleştirilen etkinlikte, Krems Üniversitesi Öğretim Üyesi Filiz Keser Aschenberger konuşma yaptı.

Keser Aschenberger, YEE'nin ana konularından birinin dil olduğunu belirterek, Türkçenin dünya genelinde öğretilmesinin önemine değindi ve konferansın dil ve çok dilli eğitimin ele alınmasına odaklandığını ifade etti. Dilin, yalnızca bir iletişim aracı değil, aynı zamanda dünyayı anlama ve tanımlama aracı olduğuna dikkat çekti.

Kültürel ve bireysel farklılıkların ötesinde, her çocuğun fiziksel bir sorun ya da yoksunluk yaşamadığı sürece ana dillerini öğrenme potansiyeline sahip olduğunu belirten Aschenberger, bebeklerin bulundukları ortamda duydukları dili doğal bir şekilde edinme yeteneği taşıdığını vurguladı.

Konferansta Aschenberger, çocukların dil öğreniminin edinim süreci olarak adlandırıldığını ve doğal bir akış içinde gerçekleştiğini ifade etti. 7 yaşından önce beyin esnekliğinin yüksek olduğunu belirterek, çocukların çok daha hızlı bir şekilde dil öğrenebileceğini aktardı. Ayrıca, ikinci dil öğrenimi için en uygun dönemin okul öncesi dönem olduğunu, ancak 8 yaş ve ergenlik döneminde de çocukların ikinci dili öğrenmekte sorun yaşamadıklarını dile getirdi.

Keser Aschenberger, çok dilliliğin bazı Avrupa ülkelerinde siyasi yaklaşımlar nedeniyle dezavantaja dönüştüğünü belirtti. Çocukların ana dillerini iyi konuşmalarının öz güvenlerini artıracağını vurguladı. Çok dilli eğitimin ya eş zamanlı olarak ya da öncelikle ana dilin ardından toplumun dilinin öğrenimi ile gerçekleştiğini açıklayan Aschenberger, çok dilliliğin bilişsel, akademik ve sosyal açıdan sağladığı avantajlara dikkati çekti.

Ayrıca, çocukların iki dil bilmesinin sosyal becerilerin artmasına katkı sağladığını ifade eden Aschenberger, başka bir dil öğrenmenin kültürler arası olumlu tutumları, davranışları ve arkadaşlıkları teşvik ettiğini belirtti. Konuşmasında, dil eğitimine ilişkin toplumda yaygın olan bazı yanlış inançlara da değinerek, iki dile maruz kalmanın geç konuşmaya yol açacağı düşüncesinin doğru olmadığını vurguladı.

Avusturya'daki Viyana Yunus Emre Enstitüsü (YEE) tarafından "Çok Dilli Çocuk Yetiştirmeye Bilimsel...

Avusturya'daki Viyana Yunus Emre Enstitüsü (YEE) tarafından "Çok Dilli Çocuk Yetiştirmeye Bilimsel Bir Yaklaşım" konferansı gerçekleştirildi. Krems Üniversitesi Öğretim Üyesi Filiz Keser Aschenberger, çok dilli çocuk eğitimi üzerine sunumda bulundu.

Avusturya'daki Viyana Yunus Emre Enstitüsü (YEE) tarafından "Çok Dilli Çocuk Yetiştirmeye Bilimsel...

Avusturya'daki Viyana Yunus Emre Enstitüsü (YEE) tarafından "Çok Dilli Çocuk Yetiştirmeye Bilimsel Bir Yaklaşım" konferansı gerçekleştirildi. Krems Üniversitesi Öğretim Üyesi Filiz Keser Aschenberger, çok dilli çocuk eğitimi üzerine sunumda bulundu.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı