DOLAR
42,69 0%
EURO
50,15 0%
ALTIN
5.897,7 0,01%
BITCOIN
3.845.740,15 0,21%

VİMER, Küresel En İyi Performans Gösterenler Ödülleri'nde Gümüş Madalya Kazandı

Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın VİMER çağrı merkezi, Küresel En İyi Performans Gösterenler Ödülleri'nde 'en iyi kamu hizmeti' kategorisinde ikincilik ödülüne layık görüldü.

Yayın Tarihi: 15.06.2025 12:02
Güncelleme Tarihi: 15.06.2025 12:02

VİMER, Küresel En İyi Performans Gösterenler Ödülleri'nde Gümüş Madalya Kazandı

HÜLYA ÖMÜR UYLAŞ - Hazine ve Maliye Bakanlığı Vergi İletişim Merkezi (VİMER), bu yıl 20. kez düzenlenen Küresel En İyi Performans Gösterenler Ödülleri'nin bölgesel finalinde, "en iyi kamu hizmeti" kategorisinde ikincilik ödülü aldı.

AA muhabirinin edindiği bilgilere göre, VİMER, Contact Center World tarafından organize edilen 2025 yılı Küresel En İyi Performans Gösterenler Ödülleri'nde yarıştı. Contact Center World, çağrı merkezi ve müşteri deneyimi alanında faaliyet gösteren dünyanın en büyük profesyonel organizasyonlarından biridir. Her yıl düzenlenen bu ödüller, çağrı merkezi ve müşteri deneyimi alanındaki en iyi uygulamaları teşvik etmeyi hedeflerken, kurumları ve ekipleri uluslararası alanda tanıtma fırsatı sunuyor.

Bu yıl 20. kez gerçekleştirilen ödül programına, Türkiye dahil 83 ülkeden 2 bin 500'ün üzerinde başvuru yapıldı. Başvurular, bağımsız jüri üyeleri tarafından özgünlük, etkili uygulama, sonuçlar ve sürdürülebilirlik gibi kriterlere göre değerlendirildi. Gelir İdaresi Başkanlığı bünyesinde faaliyet gösteren VİMER, yarışmanın Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Bölgesel Finali'nde "en iyi kamu hizmeti" kategorisinde ikincilik ödülüne layık görüldü.

Kamuda profesyonel olarak kurulan ilk çağrı merkezi olma özelliğine sahip olan VİMER, 17 yıldır vergi mevzuatı ve işlemleri hakkında danışmanlık, vergi ihbarlarının alınması, borç sorgulama gibi hizmetlerle mükelleflerine destek vermektedir. Günlük ortalama 5 bin çağrıya cevap veren VİMER, 2024 yılında toplamda 1 milyon 23 bin 118 çağrıyı yanıtlayarak dikkat çekti.

VİMER, hizmet çeşitliliğini artırmak adına teknolojik altyapısını güçlendirmeyi ve çalışan kadrosunu genişletmeyi sürdürüyor. Türkiye genelinde vergi kayıp ve kaçağının önlenmesi amacıyla Dijital Vergi Dairesi, sosyal medya hesapları ve WhatsApp gibi çeşitli kanallar üzerinden ihbar bildirimleri alıyor.

Ayrıca, mükelleflere 7 gün 24 saat hizmet veren yapay zeka destekli Dijital Vergi Asistanı-GİBİ ile güncel vergi mevzuatına anında ulaşım sağlıyor. Yaşlı, engelli ve hasta mükellefler için beyanname dönemine özel hizmet sunarak, bu bireylerin bulundukları adreste kiralama işlemlerinin gerçekleştirilmesi için randevu oluşturmaktadır.

VİMER'in hizmetlerini yurt içinden 189, yurt dışından ise +90 312 189 11 22 numaraları üzerinden, hafta içi 09.00-18.00 saatleri arasında ulaşabileceksiniz.

Hazine ve Maliye Bakanı Şimşek, bu ödülün, kamu hizmeti alanındaki hizmet kalitesinin uluslararası düzeyde kabulünü gösterdiğini ifade ederek, "İkincilik derecesi, VİMER'in hizmet sunum kalitesinin, çalışan niteliği ve dijital dönüşüm yetkinliğinin tescil edildiğini göstermektedir. VİMER, mükellef odaklı hizmet anlayışıyla kaliteli ve etkin hizmet sunumuna devam edecek" dedi.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı