
Vergi İletişim Merkezi'nin 2024 Performansı
Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) bünyesinde faaliyet gösteren Vergi İletişim Merkezi (VİMER), 2024 yılında 1 milyon 23 bin 118 çağrı yanıtladı. Bu rakam, merkezin vergi ile ilgili konularda mükelleflere sağladığı desteğin önemini ortaya koyuyor.
VİMER'in Amaçları ve Hizmetleri
VİMER, 25 Aralık 2007'den beri mükellefleri hak ve yükümlülükleri konusunda bilgilendirmek, vergi bilincini artırmak ve gönüllü uyumu teşvik etmek amacıyla hizmet veriyor. Merkez, vergi konularında telefonla danışmanlık, vergi kayıp kaçağı ihbarlarını alma, borç sorgulama gibi çeşitli hizmetler sunmaktadır.
Ayrıca, yabancı uyruklu kişilere e-posta aracılığıyla İngilizce danışmanlık hizmeti de sağlanıyor. VİMER, hafta içi 09.00-18.00 saatleri arasında danışmanlık hizmeti vermektedir.
Çağrı Dağılımı
2024 yılında VİMER'e gelen çağrılar arasında en fazla talep 331 bin 822 ile borç sorgulama biriminden geldi. Bunu, 294 bin 23 çağrı ile e-hizmetler ve 293 bin 590 çağrı ile mevzuat/danışma birimleri takip etti. İhbar biriminde ise toplam 103 bin 683 çağrı yanıtlandı.
VİMER'e yurt içinden 189, yurt dışından ise 0090 312 189 11 22 numaralarından ulaşmak mümkündür.