DOLAR
42,69 0%
EURO
50,15 0%
ALTIN
5.897,7 0%
BITCOIN
3.791.854,5 1,41%

Türkiye'de '4+4+4' Eğitim Sistemine Yönelik Araştırma Sonuçları Açıklandı

Ali Yalçın, '4+4+4' eğitim sistemine yönelik yürütülen araştırma sonuçlarını paylaştı; '2+2' ve '3+1' modelleri ön plana çıktı.

Yayın Tarihi: 08.07.2025 09:36
Güncelleme Tarihi: 08.07.2025 10:17

Türkiye'de '4+4+4' Eğitim Sistemine Yönelik Araştırma Sonuçları Açıklandı

Ali Yalçın'ın Araştırma Sonuçları

Memur-Sen ve Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, 36 binden fazla katılımcıyla gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarını açıkladı. Yapılan çalışmaya göre, öğretmen, öğrenci ve velilerin görüşleri doğrultusunda '4+4+4' zorunlu eğitim sisteminin son 4 yılında değişim önerileri öne çıktı.

Değişim Gereksinimi

Yalçın, araştırmanın Türkiye genelinde 81 ilde uygulandığını ve 17 binden fazla öğretmen, 7 bini aşkın idareci, 5 binden fazla lise öğrencisi ve 5 bini aşkın veli katıldığını belirtti. Katılımcıların %93'ü, zorunlu eğitimin son 4 yılının ele alınması gerektiği yönünde görüş bildirdi.

Öne Çıkan Eğitim Modelleri

Yalçın, liselerde önerilen en popüler eğitim modelinin 2+2 (2 yıl zorunlu, 2 yıl isteğe bağlı) ve 3+1 (3 yıl zorunlu, 1 yıl isteğe bağlı) olduğunu vurguladı. Katılımcıların çoğu, eğitim sisteminin bu yönlerinin yeniden ele alınmasının önemine dikkat çekti.

Araştırmanın Genel Bulguları

Araştırmanın sonuçlarına göre, katılımcıların büyük bir çoğunluğu zorunlu eğitim süresinin uzun olduğunu ifade etti. Öğretmenlerin %93,8'i, okul yöneticilerinin %97,1'i, öğrencilerin %78,5'i ve velilerin %78,8'i mevcut 12 yıllık zorunlu eğitim süresinin kısaltılması gerektiğini belirtti.

Mesleki Yönlendirme ve Lise Son Sınıf Üzerine Görüşler

Katılımcılar, zorunlu eğitim süresince meslek seçimleri konusunda yeterince yönlendirilmediğini, lise son sınıfın yapısının da değişmesi gerektiğini ifade etti. Öğretmenlerin %83,6'sı ve yöneticilerin %84,7'si, son yıl okula devam etmenin gereksiz olduğunu düşündüğünü dile getirdi.

Yeni Eğitim Modellerine Yönelik Beklentiler

Araştırmada, bireyselleştirilmiş, esnek ve modüler bir ortaöğretim yapısına destek verenlerin oranı öğrencilerde %83,7, öğretmenlerde %77,1 düzeyinde belirlendi. 2+2 ve 3+1 modellerinin geniş bir destek bulduğu görüldü.

Yalçın, bu sonuçlarla birlikte eğitim paydaşlarının ortak bir mutfak çalışması yapması gerektiğini vurguladı.

Memur-Sen ve Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, Memur-Sen Genel Merkezi'nde, "4+4+4" zorunlu...

Memur-Sen ve Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, Memur-Sen Genel Merkezi'nde, "4+4+4" zorunlu eğitim sisteminin mevcut durumunu ve geliştirilmesi gereken yönlerini ortaya koymak amacıyla yaptıkları "Türkiye'de Zorunlu Eğitim Sistemi'ne Yönelik Saha Araştırması"nın sonuçlarını açıkladı.

Memur-Sen ve Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, Memur-Sen Genel Merkezi'nde, "4+4+4" zorunlu...

Memur-Sen ve Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, Memur-Sen Genel Merkezi'nde, "4+4+4" zorunlu eğitim sisteminin mevcut durumunu ve geliştirilmesi gereken yönlerini ortaya koymak amacıyla yaptıkları "Türkiye'de Zorunlu Eğitim Sistemi'ne Yönelik Saha Araştırması"nın sonuçlarını açıkladı.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı