DOLAR
42,7 0%
EURO
50,13 0,05%
ALTIN
5.962,06 -1,09%
BITCOIN
3.826.587,84 -1,07%

Türkiye-Çin Medya Forumu'nda Stratejik Ortaklık Oturumu Gerçekleştirildi

Türkiye-Çin Medya Forumu'nda stratejik medya işbirliği ve iletişim mimarisi ele alındı.

Yayın Tarihi: 02.07.2025 14:56
Güncelleme Tarihi: 02.07.2025 15:08

Türkiye-Çin Medya Forumu'nda Stratejik Ortaklık Oturumu Gerçekleştirildi

Türkiye-Çin Medya Forumu'nda 'Yeni Küresel İletişim Mimarisinde Stratejik Ortaklık' Oturumu Yapıldı

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından düzenlenen Türkiye-Çin Medya Forumu'nun 'Yeni Küresel İletişim Mimarisinde Stratejik Ortaklık: Türkiye-Çin' başlıklı oturumunda, iki ülke arasındaki medya işbirliği fırsatları detaylı bir şekilde ele alındı.

Oturum Detayları

Oturum, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Fırat Purtaş'ın moderatörlüğünde gerçekleştirildi. Törene, Cumhurbaşkanlığı Kültür ve Sanat Politikaları Kurulu Üyesi Dr. Havva Hümeyra Şahin Oktay, Pekin Dil Kültür Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi Direktörü Dr. Şou Huişıng, Pekin Hizmet Ticareti Derneği Genel Sekreter Yardımcısı Mıng Madelyn Song ve Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü Pazarlama ve İletişim Dairesi Başkanı Vasfiye Gökçe İnce konuşmacı olarak katıldı.

Önemli Vurgular

Dr. Şou, Türk akademisyenlerin ve öğrencilerin Çin'e olan ilgisinin artmakta olduğunu belirtti. Ayrıca, dünya genelindeki kritik süreçlerin altını çizerek, iki ülke arasındaki iletişimin öneminin giderek arttığını ifade etti. Şou, Türkiye'nin komşularına yardım etme çabalarının ve Çin'in kalkınma konusundaki desteklerinin büyük bir öneme sahip olduğunu vurguladı. Ayrıca, medya aracılığıyla stratejik ortaklığın güçlendirilmesi gerektiğine dikkat çekti.

Pekin Hizmet Ticareti Derneği Genel Sekreter Yardımcısı Mıng ise, Türkiye'nin dizi ihracatına övgüde bulunarak, Türk dizi yapımlarının dünya genelinde büyük bir üne sahip olduğunu kaydetti. Mıng, Türkiye'nin Amerika Birleşik Devletleri'nden sonra en çok televizyon dizisi ihraç eden ikinci ülke olduğuna ve Çin dizilerinin de yurtdışında ilgi gördüğüne değindi.

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığınca yapılan Türkiye-Çin Medya Forumu'nun "Yeni Küresel...

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığınca yapılan Türkiye-Çin Medya Forumu'nun "Yeni Küresel İletişim Mimarisinde Stratejik Ortaklık: Türkiye-Çin" başlıklı oturum, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı konferans salonunda gerçekleştirildi.

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığınca yapılan Türkiye-Çin Medya Forumu'nun "Yeni Küresel...

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığınca yapılan Türkiye-Çin Medya Forumu'nun "Yeni Küresel İletişim Mimarisinde Stratejik Ortaklık: Türkiye-Çin" başlıklı oturum, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı konferans salonunda gerçekleştirildi.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı