Türk teknoloji şirketleri GITEX Global'de ihracat kanallarını genişletiyor

Türk teknoloji firmaları GITEX Global'de yoğun temsil ediliyor; hedef ihracatı artırmak, yeni pazarlara açılmak ve küresel rekabetteki açığı kapatmak.

Yayın Tarihi: 15.10.2025 12:00
Güncelleme Tarihi: 15.10.2025 12:00

Türk teknoloji şirketleri GITEX Global'de ihracat kanallarını genişletiyor

Türk teknoloji şirketleri GITEX Global'de ihracat fırsatlarını değerlendiriyor

TOLGA YANIK - Hizmet İhracatçıları Birliği (HİB) Yönetim Kurulu Üyesi İlhan Bağören, Birleşik Arap Emirlikleri'nin Dubai kentinde düzenlenen teknoloji ve yapay zeka etkinliği GITEX Globalde Türk firmalarının sayısının arttığını ve bu fuarın ihracata açılmak için kritik bir mihenk taşı olduğunu söyledi.

GITEX Global'deki Türk temsilinin boyutu

Bu yıl 45'inci düzenlenen fuara 180 ülkeden 6 bin 800'den fazla şirket katılıyor; fuar 17 Ekim'e kadar sürüyor. Bağören, GITEX'in Türk şirketleri için fuarlardan başlayıp yeni pazarlara ulaşmada önemli bir fırsat sunduğunu belirtti. "Dubai'de fuarlardan başlayıp Amerika'da satış yapmış şirketlerimiz var." sözleriyle Dubai'nin bölgesel bir köprü işlevi gördüğünü vurguladı.

Firmaların profili ve sektörlerdeki rekabet

Bağören'e göre fuarda ağırlıklı olarak yazılım firmaları yer alıyor ve bu firmalar dikeylere bölünmüş durumda; siber güvenlikten telekomünikasyona kadar farklı alanlardan şirketler teknolojilerini tanıtıyor. Türk teknoloji sektörünün rekabetçiliğini değerlendirirken Bağören, "Özellikle bankacılık ve fintek sektöründe dünyada en iyi olduğumuzu söyleyebiliriz. Oyun sektöründe de ilk 5'teyiz. Siber güvenlikte ise savunma sanayimizdeki gelişmeler sonrasında rekabetçi durumdayız." ifadelerini kullandı.

Katılım, süreklilik ve ekonomik hedefler

Bağören, fuarlara bir defa katılmanın yeterli olmadığını, firmaların yıllar içinde tekrar tekrar katılarak meyvelerini topladıklarını söyledi. GITEX'te bulunan Türk firma sayısının arttığını belirterek, "Sayımız artıyor. Bu yıl Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı da Turcorn firmalarıyla geldi. Toplamda burada 60 civarında Türk firması var." dedi.

Türkiye'nin bilişim teknolojileri ihracatına yönelik hedeflere de değinen Bağören, 2024'te Türkiye'nin 5 milyar dolar bilişim teknolojileri ihracatı gerçekleştirdiğini hatırlatarak, sahip olunan teknolojiyle 15 milyar dolar seviyesine ulaşılması gerektiğini vurguladı. Bu hedefe ulaşmanın yolunu fuarlar ve yurt dışına açılma olarak gösterdi: "GITEX sadece Dubai değil bütün dünyadan bu çeşit kanalları bulmak için çok ideal bir yer."

Stratejik avantajlar ve gelecek projeksiyonu

Bağören, Dubai pazarının yerel ekosistem eksikliğinin Türk firmalarına avantaj sağladığını; kültürel ve coğrafi yakınlık ile rekabetçi bir boşluğun doldurulabileceğini söyledi. "Dubai'de bir ekosistem olmaması bizim için büyük bir avantaj. Almanya dediğiniz zaman on binlerce yazılım şirketi, yüzbinlerce mühendis var. Dubai'de öyle bir yerel ekosistem yok. Dolayısıyla Türk firmaları burada bu açıdan çok büyük avantaja sahipler."

Ayrıca GITEX'in gelecek yıl İstanbul'da düzenlenecek olmasının Türk markasını yükseltme açısından önemli bir adım olduğunu belirtti. Bağören, genel değerlendirmesini, "Şu anda küreselde olmamız gereken yerle olan açığı hızla dolduruyoruz. Yazılım ve bilişim endüstrimiz dünyaya göre biraz geç olgunlaşmaya başladı ama o açığı çok hızlı kapatıyoruz." sözleriyle tamamladı.

Hizmet İhracatçıları Birliği (HİB) Yönetim Kurulu Üyesi İlhan Bağören, Dubai'de düzenlenen...

Hizmet İhracatçıları Birliği (HİB) Yönetim Kurulu Üyesi İlhan Bağören, Dubai'de düzenlenen teknoloji fuarı GITEX Global'de AA muhabirine açıklamalarda bulundu.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı