DOLAR
38,42 -0,16%
EURO
43,64 0,44%
ALTIN
4.141,28 -0,59%
BITCOIN
3.585.289,19 0,21%

Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği Kuruldu

Ticaret Bakanı Ömer Bolat'ın katılımıyla kurulan Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği (TÜREK), bölgesel işbirliğini güçlendirmeyi hedefliyor.

Yayın Tarihi: 15.04.2025 12:50
Güncelleme Tarihi: 15.04.2025 12:50

Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği Kuruldu

Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği Kuruldu

Ticaret Bakanlığı himayesinde, Türkiye ile Azerbaycan öncülüğünde hayata geçirilen Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği (TÜREK), imza töreniyle kamuoyuna tanıtıldı. Bu birlik, Türkiye'den Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) ve Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED) ile Azerbaycan'dan Reklam ve Pazarlamanın Geliştirilmesine Destek Kamu Birliği (RMID) tarafından oluşturuldu.

Bölgesel İşbirliği ve Ekonomik Potansiyel

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, birlik oluşturmanın Türk Devletleri Teşkilatı'nın (TDT) stratejik bir ortaklığa dönüşmesinde önemli bir adım olduğunu belirtti. TDT üyesi ülkelerin toplam gayrisafi yurt içi hasılasının 1,8 trilyon dolar ve dış ticaret hacminin 1,2 trilyon dolar olduğunu ifade etti. Bu bağlamda, Türkiye'nin geçen yıl TDT ülkelerine 15,7 milyar dolar ihracat yaptığını ve 15,3 milyar dolar ithalat gerçekleştirdiğini aktardı.

TÜREK ile Reklam Alanında Yeni Fırsatlar

Bakan Bolat, TÜREK'in reklam sektöründe önemli işbirliklerine imza atacağını belirterek, birliğin merkez ofisinin İstanbulda bulunacağını ve sözcülüğünü ilk iki yıl Türkiye’nin üstleneceğini açıkladı. Daha sonraki yıllarda Azerbaycan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Kırgızistan, Özbekistan ve Türkmenistan'ın bu görevi üstleneceği belirtildi.

Reklam Pazarının Büyüklüğü

Azerbaycan'daki 2023 yılı itibarıyla yıllık reklam bütçesi 104 milyon avro, Özbekistan'da 136 milyon avro, Kazakistan'da 631 milyon avro, Kırgızistan'da 52 milyon avro ve Türkmenistan'da 112 milyon avro olarak belirlenmiştir. Türkiye genelinde reklam pazarı büyüklüğü ise 6 milyar avro olarak kaydedilmektedir. Böylece, Türk dünyasının toplam reklam pazarının büyüklüğü 7 milyar avroya ulaşmaktadır.

Gelecek Vizyonu ve Ortak Çalışmalar

Bolat, Türkiye’nin reklam yatırımlarının 250 milyar liraya ulaştığını ve dünya reklam yatırımlarında ilk 20 ülke arasında bulunduğuna dikkat çekti. Ayrıca, dijital reklamlara yönelik yatırımların payının %70 olduğunu belirtti. TÜREK'in kurulmasının, medya ve reklam projelerini geliştirme ve sağlıklı veri elde etme açısından önemli olduğunun altını çizdi.

Birliğin Sembolü: Turna

REPİD ve TÜREK Başkanı Ahmet Pura, birliğin sembolü olan turnanın, birlikte hareket etme iradesini yansıttığını belirtti. ARED Başkanı Şahin Acar ve RMID Başkanı Khayala Mutallimova da, Türk dünyası ülkeleri arasındaki işbirliğinin önemi ve birliğin geleceği üzerine görüş bildirdi.

Türkiye ile Azerbaycan öncülüğünde hayata geçirilen ve Ticaret Bakanlığı himayesinde faaliyet...

Türkiye ile Azerbaycan öncülüğünde hayata geçirilen ve Ticaret Bakanlığı himayesinde faaliyet gösteren Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliğinin (TÜREK) kuruluşu imza töreniyle gerçekleştirildi. Ticaret Bakanı Ömer Bolat, bakanlık binasında düzenlenen imza törenine katılarak konuşma yaptı.

Türkiye ile Azerbaycan öncülüğünde hayata geçirilen ve Ticaret Bakanlığı himayesinde faaliyet...

Türkiye ile Azerbaycan öncülüğünde hayata geçirilen ve Ticaret Bakanlığı himayesinde faaliyet gösteren Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliğinin (TÜREK) kuruluşu imza töreniyle gerçekleştirildi. Ticaret Bakanı Ömer Bolat, bakanlık binasında düzenlenen imza törenine katılarak konuşma yaptı.