Tunceli'de Erenler Sanat Okulu ile çocuklar sanatla kendini keşfediyor
Tunceli Latif Büyükdağ İlkokulu'nda uygulanan "Erenler Sanat Okulu Projesi", Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda öğrencilerin eğitim saatleri dışında sanatsal, sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemeyi hedefliyor. Proje, okul içindeki resim atölyesi aracılığıyla öğrenci, öğretmen ve aileleri bir araya getirerek kuşaklar arası paylaşım olanağı sunuyor.
Projenin amacı ve uygulama biçimi
Tunceli Milli Eğitim Müdürü Bahameddin Karaköse, projenin amacını öğrencilerin sadece akademik değil; aynı zamanda sosyal, duygusal, sanatsal ve sportif yönden gelişimini desteklemek olarak tanımlıyor. Karaköse, projenin okulun imkanlarını eğitim saatleri dışında da kullanarak çocuklara kaliteli vakit ve doğru ortamlar sağladığını belirtiyor:
"Erenler Sanat Okulu Projesinin temel amacı resimde, müzikte, sporda çocuklarımızın eğitim saati dışında okulun imkanlarından faydalanarak kaliteli vakit geçirmelerini sağlamak. Sadece akademik gelişme değil, aynı zamanda sosyal, duygusal sanat becerilerini ve sportif becerilerini geliştirme adına çocuklarımıza doğru ortamlar oluşturmaya çalışıyoruz."
Karaköse, atölye çalışmasının aile katılımıyla gerçekleşmesinin çocukların rehberlik ve destek almasına katkı sağladığını vurgularken, çocukların yaratıcılıklarının sık sık ailelerini geride bıraktığına dair gözlemini de paylaştı. Proje kapsamında öğretmenler, yöneticiler ve ailelerin bir arada bulunmasının, okul ortamına ek bir değer kattığı ifade ediliyor.
Veliler ve öğrencilerden gözlemler
Veliler projeyi çocuklarla kaliteli zaman geçirmek için önemli bir fırsat olarak değerlendiriyor. Veli Filiz Karataş, "Çocuklarımla beraber hem resim yapıyoruz, hem de onlarla çok özel anlar paylaşıyoruz... Bir veli olarak bu durumun sürekli devam etmesini temenni ediyorum" diye konuştu.
Öğrenci Arda Deniz Coşkun deneyimini şu sözlerle aktardı: "Resim yapmak güzel bir duygu. Resim yaptığımda aklıma köyler, dağlar falan geliyor. Eskiden resimlerimde daha çok çöp adam kullanırdım. Şimdi çok güzel adamlar, dağlar ve köyler çiziyorum. Resim yapmayı artık daha çok seviyorum."
Bir diğer veli Sebahat Coşkun ise ders saatleri sonrası yaklaşık 1 buçuk saatlik süreyle atölyede yapılan çalışmaları ve öğrencilerin resim detaylarını öğrenmesinin motivasyon sağladığını belirtti.
Projenin katma değeri ve sürdürülebilirlik önerileri
Yerel ölçekte uygulanan bu model, öğrencilerin yeteneklerini keşfetmesine ve ailelerin eğitime doğrudan dahil olmasına olanak tanıyor. Eğitim ortamının kuşaklar arası paylaşım alanına dönüşmesi, çocukların sosyal-duygusal gelişimini pekiştirirken aile-okul ilişkilerini güçlendiriyor. Projenin sürdürülebilirliği için düzenli atölye programları, öğretmen ve veli katılımını kolaylaştıracak zamanlama düzenlemeleri ile atölye çıktılarının sergilenmesi gibi uygulamalar, katılımcı bağlılığını artırabilir.
Erenler Sanat Okulu Projesi, Latif Büyükdağ İlkokulu'nda öğrencilerin yeteneklerini keşfetmelerine, duygusal dünyalarını zenginleştirmelerine ve ailelerle birlikte öğrenme deneyimi yaşamalarına imkan tanıyan örnek bir uygulama olarak öne çıkıyor.
TUNCELİ LATİF BÜYÜKDAĞ İLKOKULU’NDA HAYATA GEÇİRİLEN "ERENLER SANAT OKULU PROJESİ", TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ DOĞRULTUSUNDA ÖĞRENCİLERİN SANATLA BULUŞTUĞU, AİLELERİN DE SÜRECE DAHİL OLDUĞU ÖRNEK BİR EĞİTİM ORTAMI SUNUYOR.