Tunceli'de üç kara yolu projesinin toplu açılışı cumartesi
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yazılı açıklamasında, cumartesi günü Tunceli'de toplam yatırım bedeli 9,1 milyar lira olan üç ayrı kara yolu projesinin açılışının gerçekleştirileceğini bildirdi. Uraloğlu, projelerin ulaşımı kolaylaştırmakla kalmayıp ekonomik, çevresel ve sosyal faydalar da sağlayacağını belirtti ve yılda toplam 519 milyon lira tasarruf öngörüldüğünü kaydetti.
Projelerin kapsamı ve genel etkileri
Projeler, Munzur Vadisi Milli Parkı ve Uluslararası Rafting Parkuru gibi doğal değerleri barındıran Tunceli'de kara yolu ağının fiziki ve geometrik standartlarını iyileştirmeyi amaçlıyor. İş programına alınan çalışmalar kapsamında Pertek-Tunceli İl Yolu, Çemişgezek-Feribot İskelesi Ayrımı-Hozat-Pertek Ayrımı İl Yolu ve Pertek-Hozat İl Yolu ve Singeç Köprüsü projeleri hayata geçirildi.
Pertek-Tunceli İl Yolu
Elazığ Feribot İskelesi Kavşağı'ndan başlayan bağlantı yollarıyla toplam 44,2 kilometre uzunluğundaki proje, Pertek'ten geçip Tunceli'ye doğru devam ediyor ve Kovancılar-Tunceli Devlet Yolu'na köprülü kavşakla bağlanıyor. Keban Baraj Gölü geçişinin feribotla sağlandığı mevcut güzergaha kıyasla, alternatif bir rota oluşturularak 60 kilometre daha kısa mesafe sağlandı. Ulaşım standardının yükseltilmesiyle Pertek-Tunceli arasındaki seyahat süresi 60 dakikadan 35 dakikaya indi. Projeyle yılda 276 milyon lira zamandan ve 39 milyon lira akaryakıttan olmak üzere 315 milyon lira tasarruf sağlanması ve yıllık 2 bin 340 ton karbon emisyonunun azaltılması hedefleniyor.
Çemişgezek-Feribot İskelesi Ayrımı - Hozat–Pertek Ayrımı Yolu
Proje, 23,7 kilometre uzunluğunda, sathi kaplamalı tek yol standardında inşa edildi. Güzergah Pertek-Hozat-Çemişgezek Ayrım Kavşağı'ndan başlayarak Çemişgezek Feribot İskelesi ayrımına kadar uzanıyor ve Tunceli'nin batısındaki ilçeleri ile Erzincan'a kadar dayanan bir aks üzerinde yer alıyor. Yatay-düşey standartların iyileştirilmesiyle görüş mesafesi artırıldı; mevcut 27 kilometrelik hizmet eden güzergah 3,3 kilometre kısaltılarak 23,7 kilometreye düşürüldü. Seyahat süresi 41 dakikadan 20 dakikaya indi. Projeyle yıllık 43 milyon lira zamandan ve 5 milyon lira akaryakıttan olmak üzere 48 milyon lira tasarruf sağlanması ve yıllık 280 ton karbon emisyonu azalması bekleniyor.
Pertek-Hozat İl Yolu ve Singeç Köprüsü
Murat Nehri geçişi, 472 metre uzunluğundaki yeni Singeç Köprüsü ile sağlanıyor. Proje, Pertek, Hozat, Ovacık ve Çemişgezek ilçeleri arasındaki bağlantıyı güçlendiriyor, trafik güvenliğini ve sürüş konforunu artırıyor. Mevcut güzergah 6 kilometre kısaltıldı ve seyahat süresi 50 dakikadan 25 dakikaya indirildi. Yılda 137 milyon lira zamandan ve 19 milyon lira akaryakıttan olmak üzere 156 milyon lira tasarruf öngörülüyor; yıllık karbon salımında 1.130 ton azalma hedefleniyor. Yolun platform genişliği 6-7 metreden 10 metreye çıkarıldı, yatay ve düşey kurplar düzenlenerek görüş mesafesi iyileştirildi. 1937'de hizmete açılan ve 1968'de ikinci kez inşa edilen Singeç Köprüsü'nün yerine, üçüncü nesil köprü tamamlandı: 14 ayaklı, 472 metre uzunluğunda, öngermeli basit kirişli sistem olarak inşa edilen yapının en yüksek ayağı 30 metreye ulaşıyor.
Kapanış
Bakan Uraloğlu'nun açıklamasına göre, söz konusu üç projenin açılışı cumartesi günü gerçekleştirilecek; projelerle birlikte hem ulaşım sürelerinde belirgin azalma sağlanacak hem de ekonomik ve çevresel ölçekte tasarruf hedefleniyor.