DOLAR
42,73 -0,02%
EURO
50,21 -0,02%
ALTIN
5.945,4 0,25%
BITCOIN
3.725.137,05 -1,26%

Tunceli Çemişgezek'te Lise Öğrencileri Atık Ahşapları Tuvale Çeviriyor: Sanat, Geri Dönüşüm ve Bağımlılıkla Mücadele

Çemişgezek Anadolu Lisesi'nde yaklaşık 15 öğrenci, atık ahşapları tuval yaparak resimle çevre bilinci geliştiriyor ve teknoloji bağımlılığından uzaklaşıyor.

Yayın Tarihi: 18.12.2025 09:49
Güncelleme Tarihi: 18.12.2025 09:49

Tunceli Çemişgezek'te Lise Öğrencileri Atık Ahşapları Tuvale Çeviriyor: Sanat, Geri Dönüşüm ve Bağımlılıkla Mücadele

Tunceli Çemişgezek'te atık ahşaplar sanata dönüşüyor

Çemişgezek Anadolu Lisesi'nde yürütülen bir çalışma kapsamında öğrenciler, atık ahşap parçalarını tuvale dönüştürerek resim yapıyor. Proje, hem çevre bilincini güçlendirmeyi hem de gençleri teknoloji ve diğer zararlı alışkanlıklardan uzaklaştırmayı hedefliyor.

Uygulamanın biçimi ve katılım

Okulda kullanılmayan ahşap parçaları değerlendirilerek hazırlanan yüzeyler üzerinde öğrenciler fırça ve boyalarla çalışıyor. Etkinlikler, öğretmenleri Songül Deniz Ilık'ın rehberliğinde yürütülüyor. Yaklaşık 15 öğrencinin katıldığı çalışmalar, hem geri dönüşüm bilincini artırıyor hem de öğrencilerin sosyal ve ruhsal gelişimine katkı sağlıyor.

Öğrenci deneyimleri

Sudenaz Köroğlu bu projeyle ilgili olarak şunları söylüyor: 'Atık ahşapların sanata dönüştüğü bu çalışmamızda hem çevre bilincimizin daha çok arttığını hem de bağımlılıkla mücadelede etkili bir yöntem olduğunu söyleyebiliriz.'

Ilgın Özçelik ise resim yapmanın kişisel etkisini şöyle aktarıyor: 'Telefon ve bilgisayardan uzak kalmak günümüzde imkansız bir hale geldi. Bu yüzden telefon ve bilgisayardan uzaklaşmak için kendime bazı hobiler edinmek istiyordum. Bu da resim çizmek oldu. Resim çizmeye başladığımdan beri kendimi daha rahat, stres ve kaygıdan uzak hissediyorum. Bu yüzden resmin hayatımda önemi büyüktür. Herkese resim çizmeyi tavsiye ediyorum.'

Öğretmenin değerlendirmesi ve kazanımlar

Resim Öğretmeni Songül Deniz İlik etkinliği şu çerçevede değerlendiriyor: 'Türkiye Yüzyılı Maarif modelinde, üzerinde durulan konulardan biri de kaynakların etkili kullanımı ve sıfır atık ile geri dönüşümün önemine vurgu yapmaktadır. Burada yaptığımız etkinliklerde okulumuzda var olan atıkları en etkili şekilde kullanıp atık miktarını geri dönüşüm yoluyla tekrar kullanmaktır.' Öğretmen ayrıca bu çalışmaların ekran bağımlılık süresini azalttığını, öğrencilerin el becerilerinin ve sosyal etkileşimlerinin geliştiğini belirtiyor.

Çalışma, öğrencilere hem çevresel duyarlılık kazandırıyor hem de üretken ve estetik bakış açısı geliştirmelerine katkı sunuyor. Atık malzemelerin sanata dönüştürülmesi, okul ortamında sürdürülebilir bir uygulama örneği olarak öne çıkıyor.

TUNCELİ’DE LİSE ÖĞRENCİLERİ, ATIK AHŞAPLARI TUVAL OLARAK KULLANARAK HEM SANATA YÖNELİYOR HEM DE...

TUNCELİ’DE LİSE ÖĞRENCİLERİ, ATIK AHŞAPLARI TUVAL OLARAK KULLANARAK HEM SANATA YÖNELİYOR HEM DE TEKNOLOJİ VE DİĞER BAĞIMLILIKLARDAN UZAKLAŞIYOR.

TUNCELİ’DE LİSE ÖĞRENCİLERİ, ATIK AHŞAPLARI TUVAL OLARAK KULLANARAK HEM SANATA YÖNELİYOR HEM DE...

Yazar
EDİTÖR

Murat Doğan

Ben Murat Doğan, 30 yaşındayım, İstanbul. aksiyon.com.tr'de Yaşam kategorisi için yazıyorum. Aslında 'yaşıyorum' desem daha doğru! Gastronomi ve seyahat yazarıyım. Sürekli yeni yerler keşfeder, yeni lezzetler denerim. Samimi, keyifli ve 'gurme' bir anlatımım olduğunu söylerler.