Bist 100
10.343,31 2%
DOLAR
32,69 0,13%
EURO
35,16 0,04%
ALTIN
2.436,27 0,03%

Tesla Model Y’yi satın alan bir kullanıcıya bir gün sonra 14 bin dolarlık tamirat faturası geldi!

Bir Tesla sahibi, Model Y satın aldıktan bir gün sonra 14 bin dolarlık bir onarım faturası aldığını söyledi. Yeni bir rapor, bunun çok daha büyük bir sorunun parçası olduğunu öne sürdü.

Yayın Tarihi: 21.12.2023 11:25
Güncelleme Tarihi: 21.12.2023 11:25

Tesla Model Y’yi satın alan bir kullanıcıya bir gün sonra 14 bin dolarlık tamirat faturası geldi!

Eski Tesla sahibi Shreyansh Jain, yepyeni Model Y'sini eve götürdükten 24 saatten kısa bir süre sonra karşılaştığı bir sorun nedeniyle 14 bin dolarlık bir onarım faturasıyla karşı karşıya kaldı.

Reuters'a konuşan Jain, Model Y'yi teslim aldıktan bir gün sonra ailesiyle birlikte araç kullanırken elektrikli aracının süspansiyonunun bir kısmının kırıldığını söyledi. Rapora göre, süspansiyon sorunu aracın bazı kısımlarının yolla temas etmesine ve Jain'in direksiyon hakimiyetini kaybetmesine neden olduğunda aracın kilometre sayacında 115 mil vardı.

20'den fazla müşteri ve 9 Tesla çalışanıyla yapılan görüşmelerin yanı sıra binlerce dahili belgeye atıfta bulunan Reuters soruşturması, Jain'in son 6 yıl içinde şirketin süspansiyonu veya direksiyonuyla ilgili sorunlarla karşılaşan binlerce Tesla sahibinden biri olduğunu ortaya koydu. Yayın, Tesla'nın bazı sorunları kamuoyu önünde inkar etmesine ve sorumluluğu araç sahiplerine yüklemeye çalışmasına rağmen, otomobil üreticisinin sorunların kamuoyu önünde belirttiğinden daha fazla farkında olduğunu bildirdi.

Yıllar önce basın departmanını dağıtan Tesla, yorum talebine hemen yanıt vermedi. Elon Musk geçmişte otomobil üreticisinin özellikle üretim rampaları sırasında bazı kalite sorunlarıyla karşılaştığını kabul etmişti.

tesla

10 BİN DOLAR ZARARLA SATTI

Jain, Reuters'e verdiği demeçte, 55 bin dolar ödeyerek satın aldıkları otomobil yolda bozulduğunda büyük hayal kırıklığına uğradığını söyledi.

Reuters, Jain'in aracı bir Tesla servis merkezine götürmesinin ardından, bir çalışanın Jain'e başlangıçta harici bir hasar kanıtı bulamadıklarını söylediğini ve Jain'in elektrikli otomobil üreticisinin arabanın tamir edilmesi için ödeme yapacağını tahmin ettiğini söyledi.

Ancak Jain, yayına daha sonra Tesla'nın kendisine sorunun önceki bir hasarın sonucu olduğunu belirten bir mektup göndermesinin ardından 14 bin dolarlık onarım faturasını ödemesinin beklendiğini öğrendiğini söyledi.

Jain, 1.250 dolarlık bir sigorta muafiyeti ödediğini ve ileriye dönük olarak daha yüksek bir sigorta primi ile karşı karşıya kaldığı belirtti. Tesla'nın süspansiyon sorununu çözmesi 3 ay sürmesi nedeniyle Jain, yaklaşık 10 bin dolar zararla Model Y’yi sattığını açıkladı.