Tavşanlı 15 Temmuz Şehitler Fen Lisesi, Japonya ile World Classroom'da İş Birliği Kurdu

Kütahya Tavşanlı 15 Temmuz Şehitler Fen Lisesi, World Classroom kapsamında Japon öğrencilerle ortak ders yaparak Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ni tanıttı.

Yayın Tarihi: 26.11.2025 09:43
Güncelleme Tarihi: 26.11.2025 09:43

Tavşanlı 15 Temmuz Şehitler Fen Lisesi, Japonya ile World Classroom'da İş Birliği Kurdu

Tavşanlı 15 Temmuz Şehitler Fen Lisesi, Japonya ile World Classroom'da İş Birliği Kurdu

Kütahya'nın Tavşanlı ilçesindeki 15 Temmuz Şehitler Fen Lisesi, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde yürüttüğü uluslararası iş birliğiyle Japon öğrencilerle bir araya geldi. Proje, okulun 9. sınıf öğrencilerinin katıldığı World Classroom ortak dersleri kapsamında gerçekleşti.

Dersin içeriği ve amaçları

Ortak derste öğrenciler hem sunumlar yaptı hem Japon eğitim sistemi hakkında bilgi edindi. İngilizce pratiğini ön plana çıkaran etkileşimli oturumlarda, öğrenciler hazırladıkları içerikleri İngilizce olarak paylaştı, Japon öğrencilerin sunumlarını ilgiyle takip etti ve karşılıklı soru-cevap bölümleriyle gerçek iletişim deneyimi yaşadı.

İngilizce Öğretmeni Cemal Zengin uygulamanın önemini şöyle özetledi: "Bu sene Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İngilizce müfredatı yenilendi. Bu kapsamda bizler de Japonya’da bir okulla karşılıklı olarak World Classroom bünyesinde iş birliği yapıyoruz. Bu çerçevede yeni maarif modelimizi, yeni müfredatımızı onlarla paylaşma, karşılıklı fikir ve görüş alışverişi yapma fırsatı bulduk. Öğrencilerimiz çok heyecanlılar, çok mutlular. İngilizcelerini geliştirmek adına güzel bir fırsat oldu."

Kültürel farkındalık ve kazanımlar

Okul Müdürü Özay Ünal çalışmanın temel hedefini ve öğrenciler için sağladığı kazanımları şu sözlerle anlattı: "Bu çalışmanın öncelikli amacı, öğrencilerimizin küresel iletişim becerilerini geliştirmek ve onları dünya ile entegre hale getirmekti. Japonya gibi eğitimde disiplin ve kalite kültürü güçlü bir ülkeyle ortak ders yapmak, öğrencilerimize yalnızca dil pratiği değil aynı zamanda kültürel farkındalık kazandırdı."

Ünal, dersin tamamen etkileşimli yürütüldüğünü belirterek: "Öğrenciler hazırladıkları sunumları İngilizce olarak paylaştılar; Japon öğrencilerin sunumlarını ise büyük bir ilgiyle takip ettiler. Karşılıklı soru-cevap bölümleri gerçek iletişim ortamı oluşturdu ve İngilizceyi doğal haliyle kullanmalarını sağladı" ifadelerini kullandı.

Ünal ayrıca, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin eğitim sistemini çağın gerekliliklerine uygun şekilde yeniden yapılandırırken öğrencileri evrensel değerlerle donatmayı hedeflediğini" vurguladı ve sözlerine şöyle devam etti: "Japonya ile yapılan bu ortak ders, modelin 'küresel vatandaşlık, kültürler arası iletişim ve dünya ile bütünleşme' hedeflerinin birebir karşılığıdır. Bugün öğrencilerimiz, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni uluslararası bir sınıfta temsil etti ve uygulamalı bir deneyim yaşadı."

Öğrenci deneyimi ve gelecek planları

Etkinliğe katılan öğrenciler, farklı bir kıtadan akranlarıyla İngilizce konuşmanın özgüvenlerini artırdığı ve dil kullanım becerilerini geliştirdiği yönünde geri bildirim verdi. Bir öğrenci etkinliği özetleyerek, "İlk kez İngilizcemi gerçek bir iletişim ortamında bu kadar rahat kullandım" dedi.

Okul yönetimi, sürecin Amerika ve Japonya ile başladığını belirterek, Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin uluslararası yönünü daha görünür kılmak için yeni ülkelerle ortak dersler planlandığını açıkladı. Ünal sözlerini, "Çünkü öğrencilerimizi yalnızca sınavlara değil, dünyaya hazırlıyoruz" diyerek tamamladı.

KÜTAHYA'NIN TAVŞANLI İLÇESİ 15 TEMMUZ ŞEHİTLER FEN LİSESİ, TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ...

KÜTAHYA'NIN TAVŞANLI İLÇESİ 15 TEMMUZ ŞEHİTLER FEN LİSESİ, TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ ÇERÇEVESİNDE GERÇEKLEŞTİRDİĞİ ULUSLARARASI İŞ BİRLİĞİ İLE JAPON ÖĞRENCİLERE TÜRKİYE'Yİ TANITTI.

OKULUN 9. SINIF ÖĞRENCİLERİ, WORLD CLASSROOM PROJESİ KAPSAMINDA JAPONYA'DAKİ BİR OKULLA...

Yazar
EDİTÖR

Murat Doğan

Ben Murat Doğan, 30 yaşındayım, İstanbul. aksiyon.com.tr'de Yaşam kategorisi için yazıyorum. Aslında 'yaşıyorum' desem daha doğru! Gastronomi ve seyahat yazarıyım. Sürekli yeni yerler keşfeder, yeni lezzetler denerim. Samimi, keyifli ve 'gurme' bir anlatımım olduğunu söylerler.