DOLAR
42,69 0%
EURO
50,15 0%
ALTIN
5.897,7 0%
BITCOIN
3.847.571,81 -0,04%

Taksi Esnafı, İBB'nin 2 Eylül'deki Plaka İhalesine Tepkili

İstanbul taksi esnafı, İBB'nin 2 Eylül'de düzenleyeceği dijital uygulama tabanlı 150 araçlık plaka ihalesine tepki gösterdi; Fahrettin Can süreci haksız ve rant odaklı buldu.

Yayın Tarihi: 29.08.2025 18:04
Güncelleme Tarihi: 29.08.2025 18:04

Taksi Esnafı, İBB'nin 2 Eylül'deki Plaka İhalesine Tepkili

Taksi Esnafı İBB'nin 2 Eylül İhalesine Tepki Gösterdi

İstanbul'da faaliyet gösteren taksi esnafı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) dijital uygulama tabanlı taksi sistemine 150 yeni aracın dahil edilmesi amacıyla 2 Eylül'de yapılacağını duyurduğu ihaleye tepki gösterdi. İstanbul Taksi Sahipleri Derneği ve İstanbul Havalimanı Taksiciler Kooperatifi Başkanı Fahrettin Can, sürece ilişkin yazılı bir açıklama yayımladı.

İddialar ve esnafın tepkisi

Can, İBB'nin 12 Haziran'da açtığı taksi plaka ihalesine İstanbul'dan yalnızca 9 kişinin katılmasının tesadüf olmadığını belirtti. Can, yıllarca emek verilerek edinilmiş taksi plakalarının itibarsızlaştırılmaya çalışıldığını savunarak, taksi plakalarına 'teneke' denildiğini ve bu yolla esnafın prestijinin zedelendiğini ifade etti.

Başkan Can, plaka ihalesinden gelecek gelirin İBB'nin özel halk otobüslerine olan borcunu kapatmak için bir umut kapısı haline getirildiğini iddia etti. Ayrıca, 9+1 koltuklu turizm taşıma adı altında faaliyet gösteren minibüslere yol belgeleri verilmesinin korsan taşımacılığı meşrulaştırdığını ve bu durumun taksi sayısını dahi aşan bir korsan araç düzenine yol açtığını savundu.

Reklam, aplikasyon ve 29 yıl kiralama eleştirileri

Can, özel araçlarla korsan taşımacılık yapanların reklamlarının İstanbul cadde ve sokaklarında sergilenmesine izin verildiğini; bunun taksici esnafını zor durumda bıraktığını belirtti. İlgili açıklamada, reklam şirketlerine büyük paralar ödenerek uygulama kullanma zorlaması yapıldığı ve 29 yıl kiralık plaka ihalesi gündeme getirildiği vurgulandı. Can, bu uygulamalarla amaçlananın İstanbulluya hizmet değil rant olduğunu öne sürdü.

Esas sorun: Trafik mi yoksa araç sayısı mı?

Başkan Can, İstanbul'daki esas sorunun taksi sayısı değil, İBB'nin çözüm bulamadığı trafik yoğunluğu olduğunu belirtti. Can, korsan taşımacılık tamamen sona ermeden taksi sayısında artış yapılmasının mevcut ekonomik kriz içindeki taksi esnafının mağduriyetini artıracağını kaydetti.

İhale çağrısına tepkiler ve beklentiler

Fahrettin Can, 2 Eylül'de yapılması planlanan ihaleye ilişkin olarak, yıllardır kara propagandayla yıpratılan ve yoksulluk sınırının altına itilen taksici esnafının söz konusu ihaleye ilgi göstermemesinin kaçınılmaz olduğunu söyledi. Can, mağdur edilen taksicinin yanında duran İstanbullu'nun da bu haksızlığa sessiz kalmayacağını ve güvenmediği İBB yönetiminin ihale çağrılarına itibar etmeyeceğini değerlendirdi.

Özetle, İstanbul taksi esnafı İBB'nin ihale sürecini hem hukuki hem ekonomik gerekçelerle eleştiriyor; esnaf, korsan taşımacılığın yol açtığı haksız rekabet ve trafik sorunları çözülmeden plaka sayısının artırılmasının mevcut mağduriyeti derinleştireceğini savunuyor.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı