Sinop'ta su verimliliği belgesi eğitim toplantısı düzenlendi
Tarım ve Orman Bakanlığı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen Su Verimliliği Yönetmeliği kapsamında düzenlenen "Su Verimliliği Belgesi Eğitim ve Bilgilendirme Toplantısı" Sinop Polis Evi Konferans Salonu'nda gerçekleştirildi.
Eğitimde ele alınan konu başlıkları
Toplantıda Bakanlık uzmanları tarafından su verimliliği alanında yürütülen çalışmaların kapsamlı sunumları yapıldı. Katılımcılara Su Verimliliği Seferberliği uygulamaları, yönetmelik kapsamındaki süreçler, sistem kurulumu ile Su Verimliliği Belgesi başvuru ve uygulama aşamalarına ilişkin detaylı bilgiler aktarıldı. Sunumlarda uygulama adımlarının pratik yanları ve kurumsal sorumluluklara yönelik açıklamalar ön plana çıktı.
Katılımcıların talepleri ve etkileşim
Programa Su Verimliliği Belgesi almakla yükümlü kurum ve kuruluş temsilcileri katıldı. Eğitim, soru-cevap bölümüyle interaktif olarak devam ederken, uzmanlar uygulama süreçlerine ilişkin soruları yanıtladı ve katılımcılar bilgi ile deneyim paylaşımında bulundu. Bu bölümde mevzuatın uygulanmasına yönelik tereddütler giderildi ve uygulamada karşılaşılan temel sorunlara yönelik yol gösterici yaklaşımlar paylaşıldı.
2026 İl Su Kurulu toplantısı
Eğitim programının ardından Valilik Toplantı Salonu'nda, Vali Yardımcısı Ali Osman Bulat başkanlığında 2026 Yılı Sinop İl Su Kurulu Toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıya İl Müdürü Fatih Önlem, kamu kurum ve kuruluşlarının yöneticileri ile Su Yönetimi Genel Müdürlüğü uzmanları Sevil Bolat Uçar ve Şengül Güngör katıldı.
Toplantıda su kaynaklarının korunması ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çalışmalar ele alınırken, Su Verimliliği Yönetmeliği kapsamında yürütülen faaliyetler, Ulusal Su Planı ve 2025 yılı İl Su Kurulu kararları doğrultusunda gerçekleştirilen uygulamalar değerlendirildi. Kurul tarafından 2026 yılına ilişkin kararlar alındı.
Değerlendirme ve mesaj
Yetkililer, su verimliliği konusunda farkındalığın artırılması ve sürdürülebilir su yönetiminin güçlendirilmesi amacıyla çalışmaların aralıksız devam edeceğini belirtti. Toplantıda vurgulanan temel mesajlardan biri şu oldu: "Suyumuzu korumak, geleceğimizi korumaktır". Bu çerçevede belge süreçlerinin uygulanması ve kurumsal uyumun sağlanması, bölgesel su yönetiminin etkinliğini artırmaya yönelik öncelikler arasında yer aldı.
TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN YÜRÜTÜLEN SU VERİMLİLİĞİ YÖNETMELİĞİ KAPSAMINDA DÜZENLENEN "SU VERİMLİLİĞİ BELGESİ EĞİTİM VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI", SİNOP POLİS EVİ KONFERANS SALONU’NDA GERÇEKLEŞTİRİLDİ.