Sazlıdere Köprüsü'nde son aşama: kuleler 170 metreyi aştı
Kuzey Marmara Otoyolu Başakşehir-Nakkaş kesimi ile Kanal İstanbul projesinin ilk köprüsü olan Sazlıdere Köprüsü'nün inşaatı hızla sürüyor. Havadan çekilen görüntüler, köprünün her iki ayağındaki kulelerin 170 metreyi aştığını gösteriyor. Köprü, Başakşehir, Kayaşehir ve Bahçeşehir arasındaki ulaşımı sağlayacak.
Teknik özellikler
Ana açıklığı 440 metre olan köprünün, sağ ve solda yer alan 210 metrelik yan açıklıklarla birlikte toplam açıklığı 860 metreye ulaşıyor. Yaklaşım viyadükleri ile birlikte köprünün toplam uzunluğu 1.618 metre olacak. Köprüde kullanılacak eğik askı halat miktarı 136, ankraj miktarı 272 olarak hesaplandı. Trafiğe 2x4 şeritli olarak açılacak köprünün platform genişliği 46 metredir.
Kule yüksekliği ve kent içi konum
Kulelerin diamond geometrisi tasarımı dikkat çekiyor; tamamlandıklarında 196 metre yüksekliğe ulaşacaklar. Bu yükseklikle Sazlıdere Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet ve 15 Temmuz Şehitler Köprüsü'nden daha yüksek olurken, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden sonra İstanbul'un en yüksek ikinci köprüsü unvanını alacak. Köprünün ayaklarının üst kısmında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğü logoları yer alıyor.
İnşaat süreci ve saha hareketliliği
İnşaat alanında hafriyat kamyonları ve kepçeler yolun geçeceği bölgede aralıksız çalışıyor. Kulelerin üst kısımlarında çalışan işçilerin hummalı faaliyetleri havadan görüntülere yansıdı. Köprünün ve bağlantı yollarının yapımıyla çevredeki konut projeleri de eş zamanlı olarak yükseliyor.
Trafiğe etkisi
Köprünün ve otoyol bağlantılarının tamamlanmasıyla İstanbul'un ulaşım yükünün hafiflemesi hedefleniyor. 2x4 şeritli düzenleme ve geniş platform, bölgeye ek trafik kapasitesi sağlayarak Başakşehir, Kayaşehir ve Bahçeşehir arasında daha hızlı bağlantı sunması bekleniyor.
Yerel değerlendirme
Serkan Temur, 2008 yılından bu yana Arnavutköy'de emlak danışmanlığı yaptığını belirterek şu değerlendirmeyi paylaştı: "Arnavutköy havalimanı yapılmadan önce kırsalda kalan bir ilçemizdi. Yapılan havalimanı ile birlikte yeni projelerle bölge bir rağbet gördü adeta bir cazibe merkezi haline geldi. İstanbul’un artan trafik yoğunluğunu almak için Arnavutköy avantajlı bir ilçemizdir. Şuanda İstanbul’un trafiğini rahatlatma ve şehrin içerisinde deprem sorununu yeni yapılarla ilçemiz azaltmak için yeni bir şehir haline geliyor. Burası yeni şehir proje alanı içerisinde kalan bir bölge aynı zamanda kuzey Marmara bağlantı yolları ile viyadüklerin ve köprülerin yapıldığı bir yerdir. Yapılan en önemli köprülerden bir tanesi Sazlıdere köprüsüdür. Kanal İstanbul, havalimanı, köprüler veya viyadükler farklı bir proje değil aslında. 2011 yılında hayata geçirilen birbirine entegre projelerdir bunlar. Bunların hepsi bir bütün bunlarda bir bütünün parçaları olarak yavaş yavaş hayata geçiriliyor. Arnavutköy kırsal bir bölge iken şuanda cazibe merkezi haline geldi".
KUZEY MARMARA OTOYOLU BAŞAKŞEHİR - NAKKAŞ KESİMİ VE KANAL İSTANBUL PROJESİNİN İLK KÖPRÜSÜ OLARAK BELİRTİLEN SAZLIDERE KÖPRÜSÜ'NÜN ÇALIŞMALARI HIZ KESMEDEN DEVAM EDİYOR. KÖPRÜNÜN KULELERİNİN İNŞAATI SONA YAKLAŞIRKEN ÇALIŞMALARDAKİ SON DURUM HAVADAN GÖRÜNTÜLENDİ.