SAÜ'de yeterlik temelli ve beceri odaklı eğitim modeli tartışıldı

Sakarya Üniversitesi'nde rektör başkanlığında düzenlenen toplantıda, YÖK 2030 uyumlu yeterlik temelli ve beceri odaklı eğitim dönüşümünün ilk adımları ele alındı.

Yayın Tarihi: 14.11.2025 11:44
Güncelleme Tarihi: 14.11.2025 11:44

SAÜ'de yeterlik temelli ve beceri odaklı eğitim modeli tartışıldı

SAÜ'de yeni eğitim-öğretim süreçlerinin güncellenmesi gündemde

Sakarya Üniversitesinde yeni teknolojik gelişmeler ve toplumsal değişimler doğrultusunda eğitim-öğretim süreçlerinin güncellenmesine yönelik bir bilgilendirme toplantısı düzenlendi. Toplantıya Rektör Prof. Dr. Hamza Al başkanlık etti; rektör yardımcıları, genel sekreter ve yardımcıları ile fakülte dekanları ve dekan yardımcıları katıldı.

Toplantıda öne çıkan başlıklar

Toplantıda eğitimde dönüşüm, yeterlik temelli öğrenme yaklaşımı ve programların yeniden yapılandırılması konuları kapsamlı biçimde ele alındı. Rektör Prof. Dr. Hamza Al, pandemi ve deprem süreçlerinin eğitimin güncellenmesini geciktirdiğini belirterek, 'Sakarya Üniversitesinde görev yapıyorsak hepimiz eğitim için varız. Pandemi ve sonrasında gerçekleşen deprem dolayısıyla eğitimde yenileme ve çağdaşlaşma dönüşümünde yaşadığımız gecikmeyi artık ivedilikle telafi etmemiz gerekiyor' ifadelerini kullandı.

Prof. Dr. Al, dünyanın hızlı dönüşümünün yükseköğretimde köklü değişimi zorunlu kıldığını vurgulayarak yapay zeka ve yeni teknolojilerin eğitim anlayışını dönüştürdüğünü aktardı: 'Birkaç sene önce öğrenciler yapay zeka kullanıyor diye şikayet ediyorduk; şimdi yapay zekayı nasıl daha çok kullandırırız diye düşünüyoruz. Burası yükseköğretim kurumu; öğrencileri 21. yüzyıl becerileriyle donatmak zorundayız.'

Modelin yapısı ve fakültelerin rolü

Toplantının ikinci bölümünde Öğrenci Dekanı Doç. Dr. Havva Sert, üniversitenin hayata geçirmeyi planladığı yeni eğitim yaklaşımını sundu. Sert, modelin YÖK 2030 vizyonu ile uyumlu olduğunu ve beceri odaklı eğitim prensibini referans aldığını belirtti. Sunumda uygulamalı eğitim imkânlarının artırılması, sektör iş birliklerinin güçlendirilmesi, ders yüklerinin sadeleştirilmesi ve esnek bir eğitim yapısının oluşturulması gibi öncelikler öne çıktı.

Sunumun ardından fakülte dekanları, kendi birimlerindeki programların güncel ihtiyaçları, disiplinlerarası bağlantılar ve sektör beklentileri doğrultusunda yapılacak düzenlemelere ilişkin görüş ve değerlendirmelerini paylaştı. Toplantıda fakültelerin dönüşüm sürecine aktif katılımı vurgulandı ve öneriler doğrultusunda istişarelerde bulunuldu.

Prof. Dr. Hamza Al dönüşümün kapsamını özetleyerek, 'Biz öğrencileri sadece bilgi bakımından donatmayı yeterli görmüyoruz. Liderlik yapmamız, bilgiyi yorumlamalarına ve üretime dönüştürmelerine katkı vermemiz gerekiyor. Eski mantıkla yeni şeyler yapamayız. Derdimiz, olmayan bir şeyi yapmak değil; düzeltiyoruz, güncelliyoruz, ıslah ediyoruz. Bu dönüşüm bir müfredat değişikliğinden daha fazlası, bir eğitim felsefesi değişimidir. Bu işe inanmanız gerekiyor' dedi.

SAKARYA ÜNİVERSİTESİNDE YENİ TEKNOLOJİK GELİŞMELER VE DEĞİŞİMLER DOĞRULTUSUNDA EĞİTİM-ÖĞRETİM...

SAKARYA ÜNİVERSİTESİNDE YENİ TEKNOLOJİK GELİŞMELER VE DEĞİŞİMLER DOĞRULTUSUNDA EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜREÇLERİNİN GÜNCELLENMESİNE YÖNELİK BİLGİLENDİRME TOPLANTISI YAPILDI.

SAKARYA ÜNİVERSİTESİNDE YENİ TEKNOLOJİK GELİŞMELER VE DEĞİŞİMLER DOĞRULTUSUNDA EĞİTİM-ÖĞRETİM...

Yazar
EDİTÖR

Murat Doğan

Ben Murat Doğan, 30 yaşındayım, İstanbul. aksiyon.com.tr'de Yaşam kategorisi için yazıyorum. Aslında 'yaşıyorum' desem daha doğru! Gastronomi ve seyahat yazarıyım. Sürekli yeni yerler keşfeder, yeni lezzetler denerim. Samimi, keyifli ve 'gurme' bir anlatımım olduğunu söylerler.