DOLAR
42,68 -0,03%
EURO
50,12 0,02%
ALTIN
5.939,1 -0,7%
BITCOIN
3.829.464,13 -1,19%

Sanayi Firmalarının Sürdürülebilirlik Farkındalık Skoru 50,33'e Yükseldi

İSO'nun araştırmasına göre sanayi firmalarının sürdürülebilirlik farkındalık skoru, 2024'te 50,33'e ulaştı.

Yayın Tarihi: 20.06.2025 11:19
Güncelleme Tarihi: 20.06.2025 11:19

Sanayi Firmalarının Sürdürülebilirlik Farkındalık Skoru 50,33'e Yükseldi

İstanbul Sanayi Odası (İSO), Sanayide Sürdürülebilirlik Eğilimi Araştırması sonuçlarını açıkladı. Araştırmaya göre, Türkiye'deki sanayi firmalarının sürdürülebilirlik konularına yönelik farkındalık skoru 50,33 olarak belirlendi. Bu skor, ipsos işbirliğiyle yapılan araştırmada, 606 sanayi firmasının katılımıyla gerçekleştirildi.

2023 yılı sonuçlarına göre, firmaların yaklaşım alanındaki skoru 31,91, uygulama skoru ise 16,14 olarak ölçüldü. 2024'te farkındalık skoru, geçtiğimiz yıla göre 1,36 puan artış gösterdi. Geçtiğimiz yıl yapılan ilk araştırmada ise bu skor 48,97 idi.

Sürdürülebilirliğin Kurumsal Stratejilere Entegrasyonu

Araştırma, sanayi firmalarının sürdürülebilirlik konularında henüz başlangıç aşamasında olduğunu ortaya koyuyor. Firmaların yalnızca %16'sı karbon ayak izini hesaplamakta, sürdürülebilirlik hedefleri belirleyen firmalar arasında ise ekonomik sürdürülebilirlik öncelikli konular arasında yer alıyor.

Ayrıca, firmaların sürdürülebilirlik uygulamaları için ihtiyaç duyduğu en büyük etken kanun ve yönetmelikler olarak belirlendi. Sürdürülebilirlik hedeflerini belirleyen firmaların oranı %25 olarak ölçüldü.

Bilgi Seviyesi ve Destek İhtiyacı

Türkiye genelinde sürdürülebilirlik konularına ilişkin beyana dayalı bilgi seviyesi düşük kaldı. Paris İklim Anlaşması dışında çoğu firma bilgilerini sınırlı seviyede tutmakta. AB'ye ihracat yapan firmalarda ise bilgi seviyesi daha yüksek bulunuyor. Karbon ayak izini hesaplayan firmaların oranı %26'ya kadar çıkıyor.

Araştırmanın sonuçlarına göre sanayi firmaları, sürdürülebilirlik uygulamaları için yine en çok teşvik/finansman desteğine ihtiyaç duyuyor. Sürdürülebilir finans ürünlerini kullanan firmaların oranı ise %10 ile sınırlı kaldı.

Uluslararası Ticaret Bağlamında Sürdürülebilirlik

İSO Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan, araştırmanın sanayi firmalarının sürdürülebilirliği kurumsal bir strateji olarak benimsediğini gösterdiğini belirtti. Bahçıvan, AB ülkelerine ihracat yapan firmaların sürdürülebilirlik konularına daha fazla önem verdiğini vurguladı.

Ayrıca, sürdürülebilirlik hedeflerini belirleyen firmaların yalnızca dörtte birinin somut adımlar attığını belirten Ipsos Türkiye ESG Lideri Yasemin Özen Gürelli, firmalar arasında bilgi düzeyinin artırılması ve danışmanlık desteği sağlanmasının önemini vurguladı.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı