Samanyolu’nun merkezindeki süper kütleli kara deliğin uzay-zamanı büktüğü ortaya çıktı!

Samanyolu Galaksisi’nin merkezinde yer alan süper kütleli kara deliğin inanılmaz hızlarda döndüğü ve bu nedenle uzay-zamanı büktüğü keşfedildi.

Yayın Tarihi: 12.02.2024 11:36
Güncelleme Tarihi: 12.02.2024 11:36

Bilim insanları, Samanyolu’nun merkezindeki kara delik hakkında yeni bulgulara ulaştı. Monthly Notices of the Royal Astronomical Society'de yayınlanan yeni çalışma, Samanyolu'nun kara deliğinin o kadar hızlı döndüğünü ve aslında uzay-zamanı büktüğünü öne sürüyor.

Yeni çalışmanın başyazarı Ruth Daly, "Çalışmamız galaksimizin süper kütleli kara deliğinin ne kadar hızlı döndüğü sorusunu çözmeye yardımcı olabilir. Sonuçlarımız Sgr A*'nın çok hızlı döndüğünü gösteriyor, bu da ilginç ve geniş kapsamlı etkileri var” dedi.

Samanyolu'nun süper kütleli kara deliği uzun zamandır bilim insanlarının gözlemleri için büyüleyici bir hedef oldu. Sgr A* ya da uzun adıyla Sagittarius A* olarak bilinen bu devasa kozmik nesnenin galaksimizi bir arada tuttuğunu anlamak için bilim insanları çok zaman harcadı.

kara delik

MAKSİMUM HIZININ YÜZDE 60'I KADARIYLA DÖNÜYOR

NASA'nın Chandra X-ışını Gözlemevi tarafından toplanan verileri kullanan yeni çalışmanın arkasındaki ekip, Sgr. A*'nın o kadar hızlı döndüğüne ve etrafındaki uzay-zamanı büktüğüne inandıklarını söylüyor.

Araştırmacılar, Samanyolu'nun merkezindeki kara deliğin mümkün olan maksimum hızının yüzde 60'ı oranında döndüğünü tahmin ediyor. Bu, bir kara deliğin dönüş hızını ve etrafındakilerin diğer kısımlarını nasıl etkilediğini daha iyi anlamamıza yardımcı olan geçmiş keşifler hakkında rapor edildi.

Galaksimizin süper kütleli kara deliği söz konusu olduğunda, uzay-zaman Sgr. A* etrafında eğilip bükülerek etrafındaki maddenin bir futbol topu şeklini almasına neden oluyor. Bunun ilgi çekici bir bulgu olduğu ve bu devasa kozmik nesnelerin evrenin evrimindeki rolünün daha iyi anlaşılmasına yardımcı olacağı belirtildi.